کتاب انتقام

Revenge: Eleven Dark Tales
11 داستان سیاه
کد کتاب : 3657
مترجم :
شابک : 978-600-6605-55-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده جایزه داستان خارجی ایندیپندنت در سال 2014

معرفی کتاب انتقام اثر یوکو اوگاوا

کتاب انتقام، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی یوکو اوگاوا است که نخستین بار در سال 1998 وارد بازار نشر شد. نویسنده ای مشتاق و امیدوار، به آپارتمانی جدید می آید و می فهمد که خانم صاحبخانه، شوهر خود را به قتل رسانده است. سال ها بعد، پسرخوانده ی نویسنده به مادرخوانده ی خود و داستان های عجیبی که او قبلا برایش تعریف می کرد، فکر می کند. در همین حال، معشوقه ی یک جراح او را تهدید می کند که اگر همسرش را ترک نکند، او را خواهد کشت. اما قبل از این که این زن بخواهد جنایتش را عملی کند، مرد جراح با زنی دیگر آشنا می شود؛ یک خواننده ی کاباره که قلبش در خارج از بدنش در تپش است. اما زمانی که جراح به این زن قول می دهد که مشکلش را حل خواهد کرد، حسادت مرد دیگری برانگیخته می شود که می خواهد قلب زن را در کیفی مخصص نگه دارد. قاتلان و سوگواران، مادرها و کودکان، عاشقان و انسان های بی گناه؛ سرنوشت این افراد در شبکه ای تاریک و زیبا در هم تنیده می شود؛ شبکه ای که فرار از آن غیرممکن است.

کتاب انتقام

یوکو اوگاوا
یوکو اوگاوا، زاده ی ۳۰ مارچ ۱۹۶۲، نویسنده ی ژاپنی است.اوگاوا از سال ۱۹۸۸ تاکنون، بیش از چهل نوشته ی داستانی و غیرداستانی را به رشته ی تحریر در آورده است. او در سال ۲۰۰۶ کتاب «مقدمه ای بر ریاضیدانان زیبا» را به همراه ماساهیکو فوجیوارا که یک ریاضیدان است، نوشت که دیالوگی درباره ی زیبایی بی حد و حصر اعداد است. لطافت کارهای اوگاوا به دلیل این است که به نظر می آید کاراکترهای داستان های او در بیشتر اوقات نمی دانند کارهایی را که می کنند، چرا انجام می دهند. او کارهایش را با انباشتن اطلاعات جزئی انجام...
نکوداشت های کتاب انتقام
Macabre, fiendishly clever, and with a touch of the supernatural.
مخوف، به شکلی اهریمنی هوشمندانه، و با رگه های ماورایی.
Amazon Amazon

Each tale seems to be its own torture chamber, dark and meticulous.
هر داستان انگار، اتاق شکنجه ای مخصوص به خود است، تاریک و موشکافانه.
The New Yorker

Ogawa is the Japanese master of dread.
اوگاوا، استاد ژاپنی وحشت است.
The New York Observer

قسمت هایی از کتاب انتقام (لذت متن)
کیفی برای قلب... اعتراف می کنم وقتی او به من گفت چه جور کیفی می خواهد، کمی مردد ماندم. سفارش او چیزی بود که نه تنها تا آن موقع نشنیده بودم، بلکه به طور حتم در آینده هم هیچ نخواهم شنید. «می خواهم لطف کنید یک کیف بدوزید که بشود داخلش یک قلب را نگه داشت.» بی اختیار گفتم: «قلب؟»

دوازده سال پیش بود که مرد. داخل یخچالی قراضه که گوشه ی خرابه ای افتاده بود، خفه شد. وقتی دیدمش، باورم نشد که مرده. فکر کردم خجالت می کشد توی چشم هایم نگاه کند، چون سه روز می شد که از خانه زده بود بیرون.

واکنش زن داخل مغازه اصلا شبیه واکنش هایی که قبلا دیده بودم نبود. در چهره اش نه نشانی از دلسوزی بود، نه نشانی از تعجب یا خجالت. اگر هم می خواست وانمود کند، حتما متوجه می شدم. داغ از دست دادن فرزند، به من یاد داده بود چهره ی افراد را بخوانم. برای همین بلافاصله متوجه شدم این زن با آدم های دیگر فرق دارد. نه از سوالی که کرده بود پشیمان به نظر می رسید و نه بابت این که من چنین رازی را به غریبه ای مثل او گفته بودم، سرزنشم می کرد.