کتاب پسری که خانه ی بی دود ساخت

Iqbal and his ingenious idea
(بچه های اطراف جهان،بنگلادش)
کد کتاب : 61527
مترجم :
شابک : 978-6229878651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پسری که خانه ی بی دود ساخت اثر الیزابت سانبی

فصل باران های موسمی در بنگلادش است، به این معنی که مادر اقبال باید غذای خانواده را در داخل خانه، روی آتش بپزد. دود آتش نفس مادر و خواهر نوزادش را سخت می کند و حتی آنها را بیمار می کند. شنیدن سرفه های شبانه آنها اقبال را نگران می کند. بنابراین وقتی می‌فهمد که نمایشگاه علمی آینده مدرسه‌اش موضوع پایداری دارد، اقبال ایده عالی به ذهنش می‌رسد: اجاقی طراحی می‌کند که دود تولید نمی‌کند! اقبال با کمک معلمش همه چیز را در مورد آشپزی با انرژی خورشیدی یاد می گیرد که از گرمای خورشید برای پختن --- مبتکرانه استفاده می کند! آیا اقبال راهی برای کسب جایزه اول در نمایشگاه علم و در عین حال فراهم کردن هوای پاکتر و سلامتی بهتر برای خانواده خود پیدا کرده است؟

کتاب «پسری که خانه ی بی دود ساخت » (بچه های اطراف جهان،بنگلادش) داستان کاملا الهام‌بخش الیزابت سانبی، نویسنده برنده جایزه، کودکان خردسال را با مشکلات مختلف روزمره آشنا میکند.

کتاب پسری که خانه ی بی دود ساخت

الیزابت سانبی
الیزابت سانبی عاشق بازی با کلمات است!نوشتن به لیز کمک می کند تا ایده های جدیدی پیدا کند، چیزهای جدید یاد بگیرد، احساسات خود را بفهمد و آنها را به دیگران بیان کند. نوشتن همچنین راهی است که لیز امرار معاش می کند. او برای شرکت های بزرگ و کوچک می نویسد. او مقالات مجلات می نویسد. و او کتاب هایی برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد که به آنها کمک می‌کند صدای خود را در دنیایی امیدوارانه بیابند.
نکوداشت های کتاب پسری که خانه ی بی دود ساخت
informative
آموزنده
Booklist Booklist

enjoyable
لذت بخش
CM Magazine

An excellent example of how children can apply science to problem solving.
نمونه ای عالی از اینکه چگونه کودکان می توانند علم را در حل مسئله به کار ببرند.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب پسری که خانه ی بی دود ساخت (لذت متن)