کتاب ارض ملکوت

Spiritual Body and Heavenly Earth
کالبد رستاخیزی انسان از ایران مزدایی تا ایران شیعی
کد کتاب : 6463
مترجم :
شابک : 9786009635917
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ارض ملکوت اثر هانری کربن

"ارض ملکوت" به قلم "هانری کربن"، "کالبد رستاخیزی انسان از ایران مزدایی تا ایران شیعی" را مورد بررسی قرار می دهد. بخش نخست کتاب که به عنوان مقدمه ای برای برگزیده های او از متون سنتی وی عمل می کند ، حجیم و مملو از اطلاعات است.
"هانری کربن" موضوع مورد بررسی را را با سخت گیری ارسطویی مورد بحث قرار می دهد ، چرا که او به یک اندازه در فلسفه تومیستی و اسلامی که هر دو از ارسطو الهام گرفته اند ، تبحر دارد. "هانری کربن" در "ارض ملکوت" به وضوح ماموریتی را دنبال می کند. او می پرسد: "امروز همه این ها برای ما چه معنایی دارد؟ چیزی نه بیشتر و نه کمتر از آن چیزی که به سمت آن می رویم ، چیزی که هر یک از ما در شمایل مادی خود به آن شکل می دهیم."

قسمت دوم شامل منتخبی از متون سنتی یکی از عارفان برجسته ی قرن دوازدهم شیخ الدین یحیی سهروردی ، محی الدین بن عربی ، داود قیصری ، عبد الکریم جیلی و هفت عارف دیگر به ترتیب تاریخی است که از جمله آن ها می توان به شیخ احمد احسایی ، بنیانگذار مکتب شیخی در اوایل قرن نوزدهم ، و دو نفر از جانشینان او اشاره کرد. زمانی که خواننده به بخش دوم کتاب می رسد، متوجه می شود که چرا "هانری کربن" در قسمت اول چنین عجله ای برای رسیدن به بخش دوم داشته است. قسمت دوم هسته ی اصلی کتاب است. "هانری کربن" متون سنتی را خودش (به فرانسه) انتخاب و ترجمه کرده و بارها و بارها به خوانندگان خود یادآوری می کند که هنوز به تلاش زیادی برای اینکه این متون در دسترس غربی ها قرار بگیرد، نیاز است.

کتاب ارض ملکوت

هانری کربن
هانری کوربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنری کُربَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد.هانری کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پدرش هانری آرتور کربن، یک مدیر تجاری، و مادرش اوژن فورنیه کربن بودند. آموزش‌های مذهبی کاتولیک را در کودکی آموخت و در مدرسه علوم مسیحی به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی در سال ۱۹۲۲ از مد...
نکوداشت های کتاب ارض ملکوت
[O]ne of the most important and ground-breaking works of Corbin whose original French version . . . revealed a whole domain and 'climate' of the spiritual universe of the Persian sages and mystics.
از مهم ترین و پیشگامانه ترین آثار کربن که نسخه اصلی آن به فرانسه است. . .وی در این اثر دامنه و اقلیمی کامل از جهان معنوی حکما و عرفای ایرانی را آشکار ساخته است.
Seyyéd Hossein Nasr, Religious Studies

قسمت هایی از کتاب ارض ملکوت (لذت متن)
آراء عارفان و حکیمان مسلمان از سهروردی تا ملاصدرا در این اثر بررسی شده و گزیده هایی از متون آن ها نیز در اختیار خواننده قرار گرفته است؛ ولی به شخصیت های پس از ملاصدرا و آراء ایشان آن گونه که باید پرداخته نشده است. می دانیم که پس از ملاصدرا اندیشمندان بزرگی در ایران ظهور یافته اند و سنت صدرایی تا به امروز سنت اصلی اندیشه ایرانی است.

با نفخۀ قیامت، جسم اصلی، در قامت تام و ثابت خویش عیان می شود، اما جسم «الف» که فقط گرد کدورتی بر لطافت تامّ جسم ب بود دیگر ظاهر نمی شود یا به تعبیر بهتر در لطافت کاملا نورانی جسم «ب» یکسره مستحیل می گردد.