کتاب جزم اندیشی مسیحی

The Dogma of Christ
و جستاری در مذهب، روانشناسی و فرهنگ
کد کتاب : 3588
مترجم : منصور گودرزی
شابک : 978-964-6026-64-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب جزم اندیشی مسیحی اثر اریک فروم

کتاب جزم اندیشی مسیحی، اثری نوشته ی اریک فروم است که اولین بار در سال 1963 به انتشار رسید. روانکاو و اندیشمند بزرگ، اریک فروم، در بیست و شش سالگی مذهب یهودی را رها کرد؛ اگرچه چندین نسل از نیاکانش، خاخام بودند و خودش نیز طبق سنت های یهودی بزرگ شده بود. فروم در مقاله ی همنام با عنوان کتاب، به موضوعات اصلی آثارش در آینده اشاره می نماید و بیان می کند که داشتن درکی از نیازهای اساسی انسان، برای فهم جامعه و به طور کلی انسانیت ضروری است. فروم در این کتاب با استفاده از ابزار روانکاوی، چگونگی شکل گیری و توسعه ی اصول و عقاید مسیحی را در بافت تاریخ اجتماعی آن مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. موضوعات دیگری همچون مشکلات روانشناسانه و فرهنگی معاصر نیز در کتاب جزم اندیشی مسیحی زیر ذره بین قرار می گیرند.

کتاب جزم اندیشی مسیحی

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب جزم اندیشی مسیحی
By a major thinker, producing some of that era's most influential and astute works.
اثری از اندیشمند برجسته ای که برخی از تأثیرگذارترین و هوشمندانه ترین آثار دوران را خلق کرده است.
Book Depository

A serious and urgent work.
اثری بااهمیت و ضروری.
David M. Wulff, Wheaton College

The Fromm exhortations are imaginative and he has a definite audience.
توصیه های فروم، بدیع هستند و او، مخاطبینی ثابت و حتمی دارد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب جزم اندیشی مسیحی (لذت متن)
یکی از دستاوردهای اساسی روانکاوان آن است که تمایز نادرست میان روانشناسی اجتماعی و روانشناسی فردی را مردود شمرده اند. فروید از یک سو تأکید کرده است که اصولا هیچ گونه روانشناسی فردی، جدا از محیط اجتماعی انسان وجود ندارد. زیرا اساسا انسان جدا از محیط وجود ندارد.

تفاوت میان روانشناسی فردی و اجتماعی، یک تفاوت کمی است و نه کیفی. روانشناسی فردی همه ی عوامل تعیین کننده ای که تمامیت فرد را تحت تأثیر قرار می دهند، بررسی می کند و در این راه، سرانجام، به یک تصویر کامل از ساختار روانی فرد می رسد.

هرچه تعداد موضوعات در یک بررسی روانشناسی اجتماعی بیشتر باشد، از کل ساختار روانی هر فرد در گروه مورد بررسی، شناخت و برداشت محدودتری برگرفته می شود. اگر این مسئله درک نشود، کج فهمی های زیادی در ارزیابی نتایج این بررسی ها رخ خواهد داد.