کتاب شیراز روزگار جوانی

Shiraz: the days of youth
(عکس های شیراز قدیم)
کد کتاب : 65390
شابک : ‭978-6000472115‬
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شیراز روزگار جوانی اثر منصور صانع

کتاب شیراز روزگار جوانی نوشته ی منصور صانع است .در آئین رونمایی از این کتاب پس از نمایش فیلم «بهرام خان و عکاسخانه اش» که مستندی از سال ها فعالیت عکاسی زنده یاد بهرام چهره نگار عکاس پیشکسوت شیرازی بود،کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس که میزبانی این مراسم را برعهده داشت، با تمجید از یک عمر فعالیت هنری و فرهنگی منصور صانع گفت:باز هم منصور صانع و شیراز. باز هم منصور صانع و کتاب. باز هم منصور صانع و زیبایی؛ و امشب شب جشن انتشار کتاب «شیراز روزگار جوانی» استاد منصور صانع ، دلبسته و دلباخته شیراز است. کمالی سروستانی یاد آور شد:پس از کتاب‌های ارزشمند «تاریخ عکاسی شیراز»، «به یاد شیراز»، «شیراز کودکی ما»، «مجموعه زندیه» و «دیروز و امروز شاهچراغ»، «شیراز روزگار جوانی»، ششمین اثر استاد صانع در مورد شیراز است و او اینک بیشترین آثار مصوّر را در مورد شیراز منتشر کرده است. مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس به اهمیت وجودی منصور صانع در حوزه فرهنگ شیراز اشاره کرد و گفت:صانع امروز برای تاریخ فرهنگی شیراز از دو سو دارای اهمیت است. یک سو هنر عکاسی و سوی دیگر تحقیق تاریخی. او اینک محققی عکاس است و یا عکاسی محقق. به باور کمالی سروستانی بیشتر آثار منصور صانع زاده نگاه هنری و دوربین عکاسی او است. اما بیشتر کتاب‌های مربوط به شیرازش آمیزه‌ای از هنر و تحقیق است. آمیزه‌ای میمون که موجب خلق آثار ماندگاری در تاریخ فرهنگی شیراز شده است. وی با بیان اینکه صانع با تکاپویی غریب، انگاره‌های عینیت‌یافته در آثارش را کشف نموده و به تصویر می‌کشد گفت: گویی نگاه هنرمندانه‌ عکاس بر آن است تا در کنار تجسّم عینی نشانه‌ها، متن معنا را در تار و پود لحظه‌ها جاری سازد و بدین سان آثارش نه یک تصویر صرف که سرایش معنایی می‌شود که از ذهن کاوشگر و هنرمندش برخاسته است.

منصور صانع در ر بیان ویژگی های کتاب “شیراز و روزگار جوانی” می گوید «کتاب سوم من از شیراز رنگ دارد و فضای آن شاعرانه است که احساس خوبی به مخاطب می دهد.این کتاب شامل سه بخش است که در بخش اول با عنوان “نمای آشنا” به آثار معماری شیراز پرداخته ام و در بخش دوم با عنوان “شیراز و روزگار جوانی” نگاهم به شیراز هنری بود و در بخش سوم به “خلیل عقاب” پهلوان نامی شیراز در دهه ۴۰ و ۵۰ پرداخته ام که البته این پهلوان هنوز زنده است.در بخش چهارم نیز عکس هایی از “همسایگان خوب ما” پرداخته ام.همسایگانی که روستائیان محروم اطراف شیراز بودند.»

کتاب شیراز روزگار جوانی

منصور صانع
منصور صانع عکاسایرانی اهل شیراز است. او دانش آموخته رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۸ می باشد. می‌توان از منصور صانع به عنوان عکاسی و پژوهشگر نام برد که همواره میان پژوهش و عکاسی در سیر و سلوک است. صانع بی تردید با آثار خویش حدیث نفس می گوید و در ذهن مخاطبینش مانا می شود. شیراز به منصور صانع مدیون است چراکه تاریخ عکاسی اش، یادش، مجموعه هایش را جاودانه ساخته است. او با این آثار فرهنگ شهر شیراز را برای ما و آیندگان ثبت و ماندگار می کند. منصور صانع با همه آثار، آرز...