کتاب شش قطعه آسان

Six Easy Pieces
کد کتاب : 7062
مترجم :
شابک : 9789643635404
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شش قطعه آسان اثر ریچارد فاینمن

در این راهنمای سرگرم کننده و آموزشی فیزیک ، که برای لذت بردن مبتدیان کنجکاو و دانشمندان مشتاق نوشته شده است ، از یک برنده ی جایزه صلح نوبل یاد بگیرید.
این روش دیوانه وار و عجیب تدریس ریچارد فاینمن بود که باعث شد مقام افسانه ای در میان دانشجویان و استادان فیزیک بدست آورد. از سال 1961 تا 1963 ، فاینمن یک سری سخنرانی ها را در انستیتوی فناوری کالیفرنیا انجام داد که انقلابی در آموزش فیزیک در سراسر جهان ایجاد کرد. شش قطعه ی آسان ، برگرفته از این سخنرانی های معروف درباره فیزیک ، در دسترس ترین مطالب این مجموعه را برای مخاطبان فراهم کرده است.
در این درس های کلاسیک ، فاینمن خواننده ی عمومی را با عناوین زیر آشنا می کند: اتم ها ، فیزیک پایه ، انرژی ، گرانش ، مکانیک کوانتوم و رابطه ی فیزیک با سایر مباحث. فاینمن با ذکاوت خیره کننده و تکرار نشدنی خود ، هر بحث را با حداقل اصطلاحات خاص ارائه می دهد. کتاب شش قطعه ی آسان که با نمونه های شگفت انگیز و تصاویر هوشمندانه پر شده است ، معرفی ایده آل مبانی فیزیک توسط یکی از قابل تحسین ترین و در دسترس ترین فیزیکدانان دوران معاصر است.
"اگر تنها یک کتاب بود که می توانست به نسل بعدی دانشمندان منتقل شود ، بدون تردید این کتاب باید شش قطعه آسان می بود." - جان گریبین
کتاب شش قطعه ی آسان توسط محمدرضا بهاری ترجمه شده است. این کتاب را نشر هرمس منتشر کرده است.

کتاب شش قطعه آسان

ریچارد فاینمن
ریچارد فیلیپس فاینمن (به انگلیسی: Richard Phillips Feynman) (زاده ۱۱ مه ۱۹۱۸، نیویورک - درگذشته ۱۵ فوریه ۱۹۸۸، کالیفرنیا) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. او در گسترش نظریه الکترودینامیک کوانتومی سهم مهمی داشت و از دانشمندان پروژه منهتن بود. پروژه‌ای که به ساخت نخستین بمب اتمی انجامید. بعدها او یکی از اعضای کمیسیون راجرز بود که از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده وظیفه بررسی واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر را بر عهده داشت. در سال ۱۹۶۵ فاینمن به دلیل پژوهش‌هایش...
نکوداشت های کتاب شش قطعه آسان
One of the greatest minds of the twentieth century
یکی از بهترین ذهن های قرن بیستم.
New York Review of Books New York Review of Books

The most original mind of his generation.
اوریجینال ترین ذهن در بین هم نسلانش.
Freeman Dyson

قسمت هایی از کتاب شش قطعه آسان (لذت متن)