کتاب نشت نشا

Nasht Nesha
جس‍تاری در پدیدهٔ فرار مغ‍زها
کد کتاب : 7457
شابک : 9789645366030
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نشت نشا اثر رضا امیرخانی

"نشت نشا" عنوان مقاله‌ای از رضا امیرخانی، داستان‌نویس برجسته ایرانی، است. در این اثر، به تحلیل و بررسی دلایل پدیده‌ی فرار مغزها، یا به عبارت دیگر "نشت نشا" پرداخته می‌شود. این مقاله به شما توضیح می‌دهد که چگونه وجود روابط در برخی از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، همچنین مشکلات موجود در فضای علمی کشور و فاصله بین دانشگاه و زندگی مردم، ممکن است عامل اصلی این پدیده باشند.

در ادامه این مقاله، تنها راه مقابله با این پدیده به عنوان "نشت نشا" به شما توضیح داده می‌شود و آن نیاز است که علم را به شیوه‌ای بومی‌سازی کنیم. علمی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، به عنوان علمی غیربومی معرفی می‌شود و تا زمانی که این علم به عنوان ترجمه‌ای نادقیق و بی‌اثر از علم تجربی غربی وجود داشته باشد، پدیده فرار مغزها به نظر می‌آید که امری غیرطبیعی است.

امیرخانی این مقاله را در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی نوشته است، و این اثر توسط انتشارات قدیانی منتشر شده است. این مقاله نه تنها به یادگیری عمیقتر از علل پدیده نشت نشا کمک می‌کند، بلکه نقدهای مهمی به وضعیت علمی و آموزشی کشور ارائه می‌دهد.

کتاب نشت نشا

رضا امیرخانی
رضا امیرخانی (زاده ۱۳۵۲، تهران) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی و به گفتهٔ خودش، از نویسندگان متعهد به انقلاب اسلامی ایران است. به نوشتهٔ وبگاه کلمه، او اصولگراست هرچند در کتاب نفحات نفت و سفر سیستان انتقادات منصفانه و شدیدی به حامیان اصولگرایی و مدعی ولایت مداری می‌کند.او دارای گواهی‌نامهٔ خلبانی نیز هست و در سال ۱۳۷۱، جوان‌ترین خلبان ایران لقب گرفت. او مدتی نیز رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود.وی که خود را از نویسندگان متعهد به انقلاب و هواخواه جمهوری اسلامی می‌داند به غی...