کتاب منشور یگانگی فرهنگی میان مسلمانان

Charter of Cultural Unity among Muslims
کد کتاب : 75049
مترجم :
شابک : 978-6007598719
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب منشور یگانگی فرهنگی میان مسلمانان اثر محمد غزالی

شیخ محمد غزالی: اگر در توانم بود که مسلمانان را در خاوران و باختران برای شنیدن ساکت کنم و آگاهی و احساسات پنهان‌شده‌ آنها را برانگیزانم و بیدار سازم، به‌یقین در گوش‌هایشان فریاد برمی‌آوردم که «هوشیار و بیمناک باشید؛ اسلام در خطر است».
گمان ندارم که این دنیا به چیزی بیرزد، اگر آفریدگان به خدای خود کافر شوند و او را انکار کنند، حق خداوند را فرو بکاهند و بی‌ارزش کنند و دیدار وی را به فراموشی بسپارند و این اسلام زخمین را بمیرانند و حق حیات را از آن سلب کنند؛ چنانچه چنین روی دهد، معنایی برای زیستن در این دنیا نمی‌شناسم.
بی هیچ تردیدی این کتاب را از آن رو نوشته‌ام که تجربه‌هایم را عرضه کنم؛ تجاربی که حاصل و دستاورد درد و رنج تلخ و تند و جگرسوزی است که در کنار راهنمایی‌ها و رهنمودهای مردی کامیاب و پیروز گرد آمده است که در به هم نزدیک ساختن و یگانگی اراده‌ها و کوشش‌ها و خردها و گرد آوردن پیران و جوانان برای خدمت به اسلام همتا نداشت و پرتو آن هر کرانه‌ای را درنوردیده است.

کتاب منشور یگانگی فرهنگی میان مسلمانان

محمد غزالی
شیخ محمد غزالی، از بزرگترین فقهای معاصر و در کنار حسن البنا از رهبران و داعیان اصلی جریان اخوان المسلمین بود.غزالی متولد ۲۲ سپتامبر ۱۹۱۷ در محافظة البحیرة کشور مصر است. پدرش احمد سقا، به سبب علاقه خاصی که به امام محمد غزالی داشت، نام پسر را محمد غزالی نامید. غزالی در همان اوایل کودکی قرآن را حفظ کرد و پس از اتمام دوره دبیرستان در مدرسه دینی اسکندریه، در سال ۱۹۳۷ به دانشکده اصول دین، جامعة الازهر قاهره پیوست.غزالی پس از اتمام تحصیلات، به یکی از داعیان اصلی اخوان المسلمین تبدیل شد و حتی مدتی سر...
دسته بندی های کتاب منشور یگانگی فرهنگی میان مسلمانان