کتاب پیش از آنکه بدانی

Before You Know It
(دلایل ناهشیار کارهایی که انجام می دهیم)
کد کتاب : 75855
مترجم : محمدهادی دهرویه
شابک : 978-6006454641
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب Financial Times

معرفی کتاب پیش از آنکه بدانی اثر جان بارگ

کتاب «پیش از آنکه بدانی» اثری نوشته «جان بارگ» است که اولین بار در سال 2017 انتشار یافت. «بارگ»، استاد دانشگاه «ییل»، در اعماق روانشناسی اجتماعی و رفتار انسان ها کاوش می کند تا از اسرار ناخودآگاه انسان پرده بردارد. «بارگ» به شکلی مجاب کننده استدلال می کند که این جنبه از ذهن، بیش از آن که تصور می کنیم بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. اغلب بخش های کتاب به توضیح و تحلیل تأثیرات گوناگون ناخودآگاه بر عواطف و رفتارهای ما اختصاص یافته است. به عنوان نمونه، تحقیقات نشان داده نگه داشتن یک نوشیدنی گرم می تواند به تجربه احساساتی «گرم تر» نسبت به افراد پیرامون منجر شود؛ یا این که رویاها بیش از آن که تصور می کنیم، با تصمیمات مهم ما در زندگیمان ارتباط دارند. «بارگ» توضیح می دهد که حتی در دوران نوزادی، پیش از این که مغز بتواند خاطرات را ثبت کند، ناخودگاه در حال شکل گرفتن و گسترش یافتن است.

کتاب پیش از آنکه بدانی

جان بارگ
جان بارگ (متولد 1955) یک روانشناس اجتماعی است که در حال حاضر در دانشگاه ییل کار می کند، جایی که او آزمایشگاه خودکاری در شناخت، انگیزش و ارزیابی (ACME) را تشکیل داده است. کار برگ بر خودکار بودن و پردازش ناخودآگاه به عنوان روشی برای درک بهتر رفتار اجتماعی و نیز موضوعات فلسفی مانند اراده آزاد متمرکز است. بسیاری از کار برگ به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا رفتارهایی که تصور می‌شود تحت کنترل ارادی هستند ممکن است ناشی از تفسیر خودکار و واکنش به محرک‌های بیرونی مانند کلمات باشد یا خیر.
نکوداشت های کتاب پیش از آنکه بدانی
Bargh’s clear, accessible style will appeal to general readers and specialists alike.
سبک شیوا و قابل فهم «بارگ» برای مخاطبین عام و مختصصین به یک میزان جذاب خواهد بود.
Publishers Weekly Publishers Weekly

For anyone seriously interested in psychology and self-improvement.
برای هر کسی که به شکل جدی به روانشناسی و بهبود خویشتن علاقه مند است.
Library Journal Library Journal

It moves our understanding of the mysteries of human behavior one giant step forward.
این کتاب، گامی بزرگ در افزایش درک ما از اسرار رفتار انسان است.
Malcolm Gladwell, author

قسمت هایی از کتاب پیش از آنکه بدانی (لذت متن)
اذعان به این که اراده آزاد کامل یا کنترل خودآگاهانه کامل ندارید، در حقیقت میزان اراده آزاد و کنترلی را که واقعا در اختیار دارید، افزایش می دهد.

ارزیابی ناخودآگاه همه چیز، ظاهرا تأثیری بسیار قدیمی و بدوی است که مدت ها پیش از این که خودآگاهی و گونه های تفکر عامدانه در ما شکل بگیرد، وجود داشته است.

تقریبا همه نسل ها اعتقاد دارند که هنر و موسیقی و وجدان کاری و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، دیگر به خوبی سال های پیش نیست. مورخین به این نکته پی برده اند که باور به تنزل وضعیت جامعه، مفهومی همیشگی است که قدمتش به هزاران سال پیش بازمی گردد.