کتاب مرجع روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت

Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy: A Reference
  • 145,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: بینش نو بینش نو
    نویسنده:
کد کتاب : 27264
مترجم :

شابک : 978-6006454290
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

فرهنگ جامع روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت
Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy
  • 125,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: ارجمند ارجمند
    نویسنده:
کد کتاب : 72893
مترجم : سمیه قیاسی
شابک : 978-6002009371
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرجع روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت اثر نت کن

این مرجع جامع به روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده و مداوم دکتر حبیب داوانلو (ISTDP) تمام اصطلاحات مهم در ISTDP را تعریف می کند و تقریبا در مورد همه ی جنبه های درمانی ، از جمله مثالهای بالینی ، بحث عمیقی را ارائه می دهد. چه شما تازه کار خود را با ISTDP آغاز کرده اید و یا عمیق تر به آن می پردازید ، این کتاب ثابت خواهد کرد که یک منبع ارزشمند است.

جان فردیرکسون، نویسنده کتاب "ایجاد همزمان تغییر: تکنیک های درمانی پویای موثر" و بنیانگذار موسسه ISTDP ، آن را "یک کتاب ضروری برای هر درمانگری برای آنکه یاد بگیرد چگونه ISTDP را انجام دهد" می نامد. رابرت نبرسکی ، دکتر ، استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده های پزشکی UCSD و UCLA ، می نویسد ، "معلمان ISTDP در استفاده از این متن به عنوان مرجع مورد نیاز و دائمی دانشجویان - در هر مرحله از حرفه ی خود - خدمت خوبی خواهند کرد. با خواندن این متن قادر به تازه سازی و گسترش دانش خود و بهبود روش بالینی خود خواهند بود. متشکرم ، نات ، برای این منبع ارزشمند! "استنلی مسر ، PhD ، رئیس و استاد برجسته ، دانشکده تحصیلات تکمیلی روانشناسی کاربردی و حرفه ای در دانشگاه راتگرز ، می گوید:" در نثر کاملا شفاف ، نات کوهن تعاریف و توضیحات فوق العاده مفیدی را ارائه می دهد اصطلاحات روان درمانی پویا کوتاه مدت فشرده داوانلو را بخوبی پوشش می دهد. که در اختیار هر پزشک مبتدی و باتجربه ISTDP است. " و توماس برود ، MD ، دانشیار بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی UCLA ، آن را به عنوان "یک شاهکار!" می نامد

کتاب مرجع روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت

دسته بندی های کتاب مرجع روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت
قسمت هایی از کتاب مرجع روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت (لذت متن)
اشک ریختن گاه نوعی دفاع تاکتیکی است، به ویژه دربرابر احساس خشم. این ها اشک ناشی از غم اصیل نیست، بلکه نوعی ابراز واپس روانه رنجیدن/اذیت شدن، آزار دیدن، ناامیدی، درماندگی و یا ناکامی است. دوانلو و بسیاری از متخصصان ISTDP به منظور ابراز «احترام اندک به دفاع های بیمار (رجوع کنید به مدخل بی احترامی)»، این گونه از گریستن را «آه و ناله» یا «اشک و آه» می نامند. درمانگر باید بتواند اشک دفاعی را از اندوه حقیقی و اصیل متمایز کند. درمانگر نباید مانع از تجربه اندوه حقیقی شود و آن متوقف کند. و در حقیقت باید در تعمیق و تجربه کامل آن به بیمار کمک کند. از سوی دیگر، تعمیق و تشدید گریه دفاعی در بهترین حالت اتلاف وقت است و در بدترین حالت تشدید افسردگی و تقویت الگوی درماندگی/ناامنی. توجه به محتوای گفته ها و افکار بیمار در تمایز این حالات از یکدیگر یاری بخش است. از دست دادن شخصی مهم یا غم ناشی از فرصت های از دست رفته از اندوه اصیل حکایت دارد. موضوعات و مضامین مرتبط با اذیت شدن و رنجش، ناامیدی، درماندگی و ناکامی حاکی از گریه و ناله دفاعی است.