کتاب از داروین تا هیتلر

From Darwin to Hitler
اخلاق تکاملی، داروینیسم اجتماعی و اصلاح نژادی در آلمان
کد کتاب : 86755
مترجم :
شابک : 978-6227124460
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب از داروین تا هیتلر اثر ریچارد ویکارت

ریچارد ویکارت در این کتاب "از داروین تا هیتلر" تأثیر انقلابی داروینیسم بر اخلاقیات را توضیح می دهد. او نشان می دهد که بسیاری از زیست شناسان و متفکران اجتماعی پیشرو داروینی در آلمان بر این باور بودند که داروینیسم اخلاق سنتی یهودی-مسیحی و روشنگری، به ویژه این دیدگاه را که زندگی انسان مقدس است، واژگون کرد. بسیاری از این متفکران از نسبیت گرایی اخلاقی حمایت کردند، اما به طور همزمان «تناسب» تکاملی (به ویژه هوش و سلامت) را به بالاترین داور اخلاق ارتقا دادند. داروینیسم نه تنها در ظهور اصلاح نژاد، بلکه در اتانازی، نوزادکشی، سقط جنین و نابودی نژادی نیز نقش اساسی داشت. این امر به ویژه در آلمان بسیار مهم بود، زیرا هیتلر دیدگاه خود را از اخلاق بر اساس اصول داروینی بنا کرد، نه بر اساس نیهیلیسم.
ریچارد ویکارت استاد تاریخ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا استانیسلاوس است. او اخیرا یک پروژه مستند به نام «کاوش در اصلاحات و احیا در آلمان» را به پایان رسانده است که در یوتیوب موجود است. او شش کتاب منتشر کرده است، از جمله اخیرا _ مرگ انسانیت: و پرونده زندگی_ و _ مذهب هیتلر: باورهای پیچ خورده ای که رایش سوم را راند. کتاب های قبلی او شامل _از داروین تا هیتلر: اخلاق تکاملی، اصلاح نژاد، و نژادپرستی در آلمان_ و _اخلاق هیتلر: تعقیب نازی ها برای پیشرفت تکاملی_ بود که هر دو توسط ناشر علمی پالگریو مک میلان منتشر شده بودند. او علاوه بر کتاب‌هایش، مقالات، مقالات مروری و نقدهای زیادی را در مجلات علمی منتشر کرده است.

کتاب از داروین تا هیتلر

ریچارد ویکارت
ریچارد ویکارت (زاده ژوئیه 1958) استاد تاریخ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا استانیسلاوس، مدافع طراحی هوشمند و عضو ارشد مرکز علم و فرهنگ موسسه دیسکاوری است. در سال 1997 او به هیئت تحریریه مجله Origins & Design Network Research پیوست. کار ویکارت بر ادعاهایی در مورد تأثیر تکامل بر اندیشه اجتماعی، اخلاق و اخلاق متمرکز است.ویکارت مدرک لیسانس خود را در سال 1980 از دانشگاه مسیحی تگزاس، فوق لیسانس از دانشگاه مسیحی تگزاس در سال 1989 و دکترای تاریخ را از دانشگاه آیووا در سال 1994 دریافت کرد. او با لیزا...
نکوداشت های کتاب از داروین تا هیتلر
Richard Weikart, the author of this captivating and well-documented book, makes it clear that he intends to provide the reader with a scrupulously historical study of the Darwinian influence on eugenics, euthanasia, racial theory, and militarism in Germany
ریچارد ویکارت، نویسنده این کتاب گیرا و مستند، تصریح می کند که قصد دارد مطالعه تاریخی دقیقی از تأثیر داروین بر اصلاح نژاد، اتانازی، نظریه نژادی و نظامی گری در آلمان به خواننده ارائه دهد.
Paola S. Timiras

قسمت هایی از کتاب از داروین تا هیتلر (لذت متن)