کتاب زندگی سراسر قصه گویی است

Life is all about storytelling
کاربست درمانی،آموزشی و انگیزشی تمثیل و قصه
کد کتاب : 89725
شابک : 978-6229753682
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی سراسر قصه گویی است اثر علی صاحبی (۱۳۴۳)

در سراسر زندگی برایمان قصه میگویند و ما نیز برای خودمان قصه میسازیم.
در کودکی همه تجاریمان از تعامل و مراوده با دنیای بیرونی را به شکل قصه برای دیگران و خودمان روایت میکنیم در بزرگسالی نیز جذب قصه های مختلف میشویم و رخدادها را برای دیگران قصه میکنیم در زندگی مدرن نیز رسانه ها اعم از رادیو و تلویزیون و سینما تا اینترنت و فیسبوک و تلگرام و... صبح تا شام برای ما قصه و روایت تولید می کنند و تقریبا همه ما به نوعی به قصه ها اقبال خوش نشان میدهیم و با آنها روز و شب را میگذرانیم با این میزان فراگیری، به نظر میرسد که ما در فضای قصه های گوناگون اعم از قصه های با اساس و مبتنی بر واقعیت یا روایتهای بی اساس و کاملا تخیلی، تنفس می کنیم و عمر را می گذرانیم، قصه برای قصه برای انسان مثل آب است برای ماهی - تمام پیرامونمان مملو از قصه است و تقریبا حس نمی شود. به قول گاتشال (۲۰۱۳) «در حالی که جسم ما همیشه در نقطه معینی در مکان و زمان ثابت است ذهن ما همواره آزاد است که در قلمروهای خیالی بچرخد و واقعا هم می چرخد.»
همه ما به قصه علاقه داریم و صبح تا شام به شیوۀ قصه به روایتهای دیگران گوش میدهیم و قصه میسازیم و همواره شوق قصه .داریم چرا قصه برای ما این همه اهمیت دارد؟ شاید همان طور که گاتشال معتقد است در وضعیت انسانی، هیچ چیز به این مهمی تا این حد کم فهمیده نشده است.

کتاب زندگی سراسر قصه گویی است

علی صاحبی (۱۳۴۳)
دکتر علی صاحبی به سال 1343 در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال 1375 در رشتۀ روان شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی درجه دکتری گرفت و در 1377 به دریافت درجۀ فوق دکترا در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد.دوره های رسمی «شناخت درمانی» را زیر نظر آلبرت آلیس گذراند و گواهی رسمی «طرح واره درمانی» را از جفری یانگ گرفت.مدت هشت سال به عنوان استاد روان شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد ف...
دسته بندی های کتاب زندگی سراسر قصه گویی است
قسمت هایی از کتاب زندگی سراسر قصه گویی است (لذت متن)
انعطاف پذیری داستان ها، امکان استفاده گسترده تر از قصه در موارد جدید را برای تمثیل درمانگران تازه کار و با تجربه فراهم می کند. یک داستان التیام بخش عالی، نباید فقط زمانی که به آن نیاز دارید، به طور کامل و فوری در ذهنتان باشد. قصه خوب و اثربخش می تواند در طول زمان تغییر کند. بین جلسات درمان به آن فکر کنید و در خصوص شرایط مراجعتان ساخته و پرداخته شود… اگر خودتان هم کمی به عقب برگردید و شیوه کار خودتان را بازنگری کنید، خواهید دید که داستان ها در روایت شما نیز گاه به گاه تغییر شکل می دهند. شاید متعجب شوید که چطور داستانی را که این هفته برای یک نوجوان گفته اید، در هفته بعد برای یک پدر یا مادر به گونه ای متفاوت تعریف می کنید. به خود فرصت دهید که ببینید چه چیزی برای شما و شنونده و مراجعی که با او کار می کنید، بهترین است. همیشه برای تجربه و توسعه درک و فهمتان، درها را باز نگه دارید. برای بهبود مهارتتان در استفاده بهینه از قصه، از شباهت قصه گویی با یادگیری رانندگی کمک بگیرید. همانند رانندگی، از گام های اولیه به سمت مهارت های چندگانه که هر راننده ای از آن ها به صورت خودکار و بدون زحمت و استرس استفاده می کند، به پیش خواهید رفت. با پیروی از راهنمای این فصل، از اعتماد به نفس در قصه گویی به سمت قصه گویی با شور و شوق، جذاب و یکپارچه گام خواهید برداشت.