کتاب تاریخ فلسفه قرن هفدهم

History of Philosophy
کد کتاب : 9373
مترجم :
شابک : 978-9643633646
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 397
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ فلسفه قرن هفدهم اثر امیل بریه

یکی از مزایای مطالعه در مورد گذشته کلاسیک این است که متوجه می شویم تعداد کمی کشف جدید وجود دارد که آثار قدیمی را منسوخ می کند - بنابراین کتاب تاریخ فلسفه قرن هفدهم امیل برهیه در مجموعه تاریخ فلسفه ای جامعه و موشکافانه است. دقیقا کجاها فلسفه توانسته به پدیده بر ضد خود در نسبت تاریخی قرار بگیرد.
به طور کلی ، این مقدمه ای عالی ، مختصر (گاهی خیلی کوتاه) بر یک سنت فلسفی است که در مورد دوران ما بسیار بیشتر از مطالعات کلاسیک یونان درباره افلاطون و سقراط صحبت می کند.

ما تمایل داریم هر چیزی را پس از روزهای شکوه آتن به زباله دان تاریخ منتقل کنیم ، اما در اینجا چیزهای زیادی می توان آموخت ، هم در مورد علم می تواند بر تفکر عمیق تأثیر بگذارد ، و هم در مورد اینکه چه مقدار هنوز هم بعد از 2000 سال از تاریخ تفکر باقی مانده است. و از آنجا که تمرکز اصلی فلسفه هلنیستی و رومی چگونگی زندگی خوب در جهانی عجیب و سریع در حال تغییر است که فاقد قطب نمای قوی اخلاقی / مذهبی است ، به جای تعمق در اشکال عرفانی ، این اثر خواندنی لحظاتی دارد که مستقیما با قرن 21 در ارتباط قرار می گیرد.

کتاب تاریخ فلسفه قرن هفدهم

امیل بریه
امیل بریه (Émile Bréhier)‏ (۱۲ آوریل ۱۸۷۶ در بار-لو-دوک- ۳ فوریه ۱۹۵۲ در پاریس) فیلسوف فرانسوی و یکی از تاریخ‌دانان برجسته فلسفه غرب است. او همواره در تلاش بود تا یکی ازجامع‌ترین و مستندترین مجموعه‌های "تاریخ فلسفه" غرب را جمع آوری کند و با استناد به پیشینهٔ اندیشهٔ کهن غرب، تحقیقات خود را بر فلسفهٔ یونانی (به ویژه فلسفه رواقی و نوافلاطونی) متمرکز سازد تا بدین وسیله موضوعات تاریخ‌مدار و سنت فلسفهٔ غرب را بر خاستگاهی تاریخی- انتقادی تبیین کند.مهم‌ترین...