کتاب شاهزاده ی هامبورگ

Prinz Friedrich von Homburg
نمایشنامه
کد کتاب : 96293
مترجم : محمد اوحدی حائری
شابک : 978-6003677692
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1821
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب شاهزاده ی هامبورگ اثر هاینریش فون کلایست

کتاب «شاهزاده ی هامبورگ» نوشته هاینریش فون کلایست در سال 1809/1810 است که اولین بار در سال 1821 پس از مرگ نویسنده در وین اجرا شد. اجرا در طول زندگی او شکست خورد زیرا پرنسس ماریان پروس، نی هسن-هومبورگ (که کار را با تقدیم به کلایست تقدیم کرد)، افتخار خانواده را توهین آمیز دید. «شاهزاده‌ی هامبورگ» آخرین و از نظر برخی از اهل فن، مهم‌ترین و تکنیکی‌ترین نمایش‌نامه‌ی اوست که با فرمی نظرگیر و با ابتکارات زبانی، پیچیدگی‌های سیاسی و نافرمانی مدنی در راه پیروزی یک ملت را با به چالش کشیدن مفاهیم قراردادی سیاسی، نظامی، قضایی و اخلاقی اعم از اخلاق در ساحت عمومی و خصوصی به نمایش می‌گذارد. چیستی عدالت در بافت قدرت حاکمان یکی از مفاهیم محوری در تمامی آثار کلایست است که آخرین اثر او نیز از آن مستثنی نیست.

کتاب شاهزاده ی هامبورگ

هاینریش فون کلایست
برنت هاینریش ویلهلم فون کلایست (Bernd Heinrich Wilhelm von Kleist؛ زاده ۱۸ اکتبر ۱۷۷۷ درگذشته ۲۱ نوامبر ۱۸۱۱) یک شاعر، نمایش‌نامه‌نویس، رمان‌نویس اهل آلمان بود.در خانواده‌ای نظامی-پروسی، در شهر فرانکفورت بر ساحل رود اُدِر به دنیا آمد. او در سال ۱۷۸۸، پس از مرگ پدرش، به برلین رفت و آن‌جا در یک دبیرستان فرانسوی به تحصیل ادامه داد. شانزده ساله بود که به استخدام هنگ شهر پُتسدام درآمد و بر ضد جمهوری نوپای فرانسه شرکت کرد. در ۱۷۹۹ از خدمت ارتش که در چشمش منفور بود، استعفا د...
قسمت هایی از کتاب شاهزاده ی هامبورگ (لذت متن)
با آن موهای بور و چشمانی آبی، حتی فرصت نکرد که به صراحت عذرخواهی کند و بگوید: «التماس می کنم»بخشش از فردی سر می زند که دلی به وسعت و پذیرندگی زمبن دارد و شما با این چنین قلبی نباید او را با پا پس بزنید! کافی است به قلب خود مراجعه کنید تا همچون مادری، او را در بر خود گرفته و بگویید:«بیا، غمگین مباش. تو به اندازه ی وفاداری ای که به خرج دادی، عزیز من هستی!»