کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟

Who Switched Off My Brain?
مهار افکار، عواطف و احساسات سمی
کد کتاب : 98190
مترجم :
شابک : 978-6009319725
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟ اثر کارولین لیف

کتاب "چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟" اثری از کارولاین لیف است که به موضوع تأثیر افکار بر عواطف، احساسات و جسم می‌پردازد. این کتاب معتقد است که با روش‌هایی دینامیک می‌توان زنجیره‌های فکری مضر را شکسته و ذهن را بازسازی کرد. افکار سمی که منجر به احساسات منفی می‌شوند، از ذهن پاک‌سازی می‌شوند و مغز به وضوح مجددا فعال می‌شود. این کتاب به ایده‌ای می‌پردازد که می‌توان با شکستن زنجیره‌های تفکر مضر، ذهن را تجدید نو کرد. افکار، احساسات و عواطف مخرب به طور کامل از ذهن دفع شده و مغز بهبود یافته و آماده به کار می‌شود.

آیا به تجربه احساس کرده‌اید که ذهنتان غیرفعال شده است؟ آیا تا به حال با احساسات ناامیدی، گیجی یا ناتوانی مواجه شده‌اید؟ آیا الگوهای ناسالمی در زندگی شما یا خانواده‌تان وجود دارند که نمی‌توانید آن‌ها را به راحتی تغییر دهید؟ یک فکر ممکن است به نظر بی‌خطر باشد، اما وقتی سمی شود، حتی اگر در حد فکر خودش باقی بماند، می‌تواند برای سلامت جسمی، عاطفی و حتی روحی خطرناک باشد. در خوشبختی، دورانی از تحولات بزرگ را تجربه می‌کنیم.

کتاب "چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟" به وضوح نشان می‌دهد که علم مغزی به چه اندازه با تعالیم دینی همخوانی دارد. این کتاب نشان می‌دهد که با بازسازی ذهن و دور کردن از افکار و احساسات مخرب، مغز می‌تواند دوباره به نور بیاید.

کارولاین لیف در این اثر به شیوه‌ای ساده و قابل درک به علم مغزی، دانش شناختی فکر و برقراری ارتباط با دیگران پرداخته است. کتاب به چهار بخش تقسیم شده است: "روشن کردن مغزتان"، "مدیریت تنش"، "شناخت فرآیند فکر" و "شناسایی الگوهای مضر". این بخش‌ها به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده‌اند.

کتاب "چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟" به ما آموزش می‌دهد که افکار مضر همچون سمی آشکار و پنهان می‌توانند آسیب بسیاری به ما وارد کنند. این اثر به ما یاد می‌دهد که چگونه الگوهای فکری مخرب را شناسایی کرده و آن‌ها را از ذهنمان دور کنیم تا دوره‌ای پر از تحولات مثبت را تجربه کنیم.

کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟

کارولین لیف
دکتر کارولین لیف (متولد: 1963 ، هراره ، زیمبابوه) آسیب شناس ارتباطات و عصب شناس شناختی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در آسیب شناسی ارتباطات و کارشناسی کارشناسی ارشد Logopaedics از دانشگاه کیپ تاون و دانشگاه پرتوریا در جنوب آفریقااست. وی متخصص روانشناسی شناختی و فراشناختی است.
قسمت هایی از کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟ (لذت متن)
زندگی در جهان امروزی آهنگی پرشتاب دارد و از پیشامدها، عواطف و احساسات تنش زا لبریز است. اما ما می توانیم چگونگی تأثیر تنش بر وجودمان را کنترل کنیم. اگر چرخه ی افکار سمی را بشکنیم، می توانیم عادت جذب کردن تنش به سوی خود را هم کنار بگذاریم. تنش سه مرحله دارد: مرحله ی اول، تنش گذراست. برای مثال، این نوع تنش زمانی بروز می کند که می خواهیم سخنرانی کنیم: کف دست هایمان عرق می کند و ضربان قلبمان تند می شود. مرحله ی دوم وقتی است که تنش گذرا، پس از بروز کوتاه مدت اولیه اش، آرام نگیرد و آسیب رساندن به بدن را شروع کند. مرحله ی سوم، تنش مزمن است. وقتی در حالت تنش مزمن هستید، چون دستگاه های بدنتان به طور مداوم در حالت هشیاری و آماده باش بالایی هستند، دچار تحلیل قوا می شوند. شناخت مراحل تنش، از لحاظ علمی دارای اهمیت است. زیرا به وضوح نشان می دهد چگونه فکری سمی، می تواند موجب بروز واکنش های افراطی در بسیاری از دستگاه های بدنمان شود.