کتاب اعجوبه ای در ژن های شما

The Genie in Your Genes
تاثیر باورها، احساسات و نگرش ها بر ژن های شما
کد کتاب : 16340
مترجم :
شابک : 978-9642763900
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 413
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اعجوبه ای در ژن های شما اثر داوسان چرچ

"اعجوبه ای در ژن های شما" کتابی است به قلم دکتر "داوسان چرچ"، که نشان می دهد "DNA تقدیر نیست" و "تاثیر باورها، احساسات و نگرش ها بر ژن های شما" را به تصویر می کشد. "داوسان چرچ" از بینش های حوزه جدید اپی ژنتیک ( یعنی کنترلی بالاتر از سطح ژن) برای بهبود استفاده می کند. او با استناد به صدها مطالعه علمی نشان می دهد که چگونه باورها و احساسات می توانند باعث بیان رشته های DNA شوند. او بر روی یک کلاس ژن به نام IEG متمرکز شده است. این ژن ها در عرض چند ثانیه پس از یک تحریک روشن می شوند. آنها می توانند با افکار یا احساسات مختلف تحریک شوند، نظیر: "من عاشق آن گل های رز غیرمنتظره بودم که بیل به من هدیه داد" یا "من از آنچه عمو جان در جشن کریسمس گفت خیلی عصبانی هستم". بسیاری از IEG ها، ژن های تنظیم کننده ای هستند که بر ژن های دیگری اثر می گذارند؛ ژن هایی که جنبه های خاصی از سیستم ایمنی بدن ما را تحت تأثیر قرار می دهند ، مانند تولید گلبول های سفید خون که باکتری ها و ویروس های مهاجم را از بین می برد. بنابراین اپی ژنتیک هر روز بر سلامتی ما تأثیر می گذارد.
"داوسان چرچ" اصطلاح جدید "پزشکی اپی ژنتیک" را برای توصیف تکنیک های بهبودی با اثرات اپی ژنتیک به کار می برد. وی همچنین خلاصه ای از دانش موجود در زمینه های روانشناسی انرژی و طب انرژی در نوزادان را ارائه می دهد ، که هر دو درمان های پزشکی اپی ژنتیک امیدوار کننده ای را ارائه می دهند. "اعجوبه ای در ژن های شما" نشان می دهد که برای درک این نتایج حیرت انگیز ، چارچوبی نظری مبتنی بر آزمایش های معتبر وجود دارد و پیش بینی می کند که بینش های پزشکی اپی ژنتیک ، زمینه های پزشکی و روانشناسی را به طور چشمگیری در دهه آینده پیش ببرد.

کتاب اعجوبه ای در ژن های شما

داوسان چرچ
دکتر داوسان چرچ (متولد سال 1956) در آفریقای جنوبی، نویسنده ای است که برنده جوایز پرفروش ترین کتاب برای کتاب، "Genie in Your Genes"، به عنوان موفقیت در زمینه اپی ژنتیک مورد استقبال قرار گرفته است. وی مقالات علمی متعددی با تمرکز بر مکانیزم قابل توجه خوددرمانی منتشر کرده است.
قسمت هایی از کتاب اعجوبه ای در ژن های شما (لذت متن)
رشد و تغذیه مادر، حالات روحی و روانی او در دوران بارداری، ترشح انواع هرمون ها و مواد دیگر مصرف داروها، آلودگی های زیستی و عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک محیطی موثر بر مادر به جنین منتقل می گردد و در رشد و تکوین شخصیت روحی و روانی و عصبی او موثر خواهد بود. پس از تولد کودک از لحظه ورود به این جهان تحت تاثیر عوامل بسیار محیطی است. شیر دادن مادر اولین رابطه تغذیه ای کودک در محیط بیرون است نحوه شیر دادن و ویژگی های شیر مادر و مواد درون آن در رشد کودک موثر است. تربیت کودک از این لحظه شروع می شود و همه عوامل محیطی مانند برخوردهای پدر و مادر و سایر افراد و انواع اقسام عوامل محیطی در طی رشد کودک مانند محیط اطراف، جغرافیا، آب و هوا، گرما و سرما، نوع تغذیه، دوستان، معلمین، مدرسه و جامعه، رسانه ها و خلاصه همه عوامل در تکوین شخصیت این کودک موثر است. ولی سوالی که باقی می ماند اینست که ژنتیک این کودک تا چه حد در شخصیت و رفتار و کردار او نقش دارد؟