کتاب هوش هیجانی

Emotional intelligence
کد کتاب : 9827
مترجم :
شابک : 978-9642364497
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 22
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

هوش هیجانی (گلمن)
Emotional intelligence
چرا هوش هیجانی از هوش بهر مهم تر است؟
کد کتاب : 105149
مترجم :
شابک : 978-6227173628
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 447
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

هوش هیجانی
Emotional intelligence
خودآگاهی هیجانی، خویشتنداری، همدلی و یاری به دیگران
  • 60,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رشد رشد
    نویسنده:
کد کتاب : 35718
مترجم : نسرین پارسا
شابک : 964-6115888
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هوش هیجانی اثر دانیل گولمن

همه می دانند که ضریب هوشی بالا، تضمینی برای موفقیت، شادی یا نیک بختی نیست. اما حالا با کتاب "هوش هیجانی" اثر "دانیل گولمن"، بالاخره می توانیم به چرایی آن پی ببریم. گزارشات درخشان "دانیل گولمن"، از خط مقدم روانشناسی و علوم مغزی، بیشنی جدید و تکان دهنده را از ذهن ما ارائه می کند. ذهنی که از دو بخش تشکیل شده که شامل ذهن منطقی و ذهن هیجانی می باشد. این دو دست به دست هم می دهند تا سرنوشت ما را به عنوان یک انسان رقم بزنند.
با استفاده از تحقیقات پیشگامانه ای که در زمینه ی علوم مغزی و رفتاری صورت گرفته، "دانیل گولمن"، فاکتورهایی را نشان می دهد که بر اساس آن ها ، افراد با ضریب هوشی بالا در کاری که انجام می دهند دست و پا زده و آن هایی که ضریب هوشی متوسطی دارند هنگام کار بسیار شگفت آور عمل می کنند. این فاکتورها که شامل خودآگاهی ، نظم و انضباط شخصی و همدلی است ، به نوع متفاوتی از هوش می افزاید که آن را "هوش هیجانی" نامیده و ارتقای این هوش، فواید آنی خود را در سلامت شخصی، روابط با دیگران و موفقیت شغلی نشان می دهد. این فاکتورها از بدو تولد ثابت نیستند و "هوش هیجانی" اگرچه به صورت عمده طی تجارب دوران کودکی شکل می گیرد، اما می توان آن را در طول بزرگسالی پرورش داد و تقویت کرد.
حالا پس از گذشت سال ها از انتشار کتاب "هوش هیجانی" توسط "دانیل گولمن"، به روز رسانی های مهمی بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، به این اثر افزوده شده و مدل های"هوش هیجانی" و پاسخ به سوالاتی که طی سال ها از "دانیل گولمن" در زمینه ی دانش پیشرونده ی "هوش هیجانی" پرسیده شده، به مطالب قبلی اضافه شده است.

کتاب هوش هیجانی

دانیل گولمن
دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس ...
نکوداشت های کتاب هوش هیجانی
A thoughtfully written, persuasive account explaining emotional intelligence and why it can be crucial to your career.
گزارشی متقن ، متقاعدکننده و متفکرانه که هوش هیجانی را توضیح می دهد و می گوید که چرا می تواند برای حرفه ی شما حیاتی باشد.
USA Today USA Today

Good news to the employee looking for advancement [and] a wake-up call to organizations and corporations.
خبری خوب برای کارمندی که به دنبال پیشرفت است و زنگ هشداری برای سازمان ها و شرکت ها.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

Anyone interested in leadership . . . should get a copy of this book. In fact, I recommend it to all readers anywhere who want to see their organizations in the phone book in the year 2001.
هرکسی به رهبری علاقه مند باشد، باید یک نسخه از این کتاب را دریافت کند. در واقع به همه خوانندگانی که می خواهند نام سازمان های خود را در دفترچه تلفن سال 2001 مشاهده کنند ، توصیه می شود.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب هوش هیجانی (لذت متن)
دانشمندان درباره قلب انسان اظهار داشته اند که سه سیستم مغزی مستقل ولی بسیار به هم پیوسته وجود دارد که همگی به روش خاص خود در آن به فعالیت اشتغال دارند. پژوهشگران دانش اعصاب برای کشف رمز عشق و نقاب از روی آن برداشتن، بین شبکه های نورونی مختص دلباختگی و علاقه و محبت و بالاخره مساله جنسی تفاوت هایی قائل هستند که هر یک با مجموعه ای از مواد شیمایی مغزی و هورمونی متفاوت از همدیگر، به تحرک می پردازد و جداگانه وارد مسیرهای نورال خاص خود می شود و چاشنی شیمیایی خاص خود را با عشق های جورواجور و متنوع در هم می آمیزد. عشق و دلدادگی تاب مستوری ندارد و راز عاشق دلباخته را عیان می سازد و معلوم می کند منظور که بوده است و برای چه کسی، به خصوص هنگامی که از نظر غایب بوده است، دلتنگ گشته ایم. ولی احساس علاقه و محبت زمانی به وجود می آید که خود را مکلف بدانیم تا فردی را که عزیز می داریم و توجه و مراقبت از وی را واجب می شماریم، با دل و جان کمر به خدمتش بربندیم. به هر روی، وقتی که دلبسته می شویم، تکلیف معلوم است که جدایی نارواست، ولی هنگامی که مراقب و حامی هستیم، باید در اجرای این وظیفه کوشا باشیم و در نهایت موضوع سوم - روابط جنسی است که تعریفی خاص خود دارد. گرچه این هر سه چنان به هم تنیده اند که تعادل موزون و ظریفی برای بقای نسل به وجود آورده اند.