کتاب شفقت خود مقتدرانه

Fierce Self-Compassion
چگونه یک زن با صیقل مهربانی خود قاطعیت،قدرت،و شکوفایی را در آغوش گیرد
کد کتاب : 110598
مترجم :
شابک : 978-6006454085
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شفقت خود مقتدرانه اثر کریستین نف

«شفقت ضعف نیست، شجاعت می خواهد که قلب و ذهن خود را به روی درد خود و دیگران باز کنیم.» این سخنان قدرتمند کریستین نف، زمینه را برای کاوشی متحول‌کننده در کتاب او با عنوان «شفقت خود مقتدرانه چگونه یک زن با صیقل مهربانی خود قاطعیت،قدرت و شکوفایی را در آغوش گیرد» را فراهم‌کرد. در دنیایی که اغلب از زنان تاب‌آوری می‌خواهد بدون اینکه آسیب‌پذیری آنها را اذعان کند، نف راهنمای قانع‌کننده‌ای برای پرورش شکلی نیرومند از شفقت به خود ارائه می‌دهد که می‌تواند به عنوان منبعی از قدرت، انعطاف‌پذیری و قدرت واقعی باشد.
عنوان، «شفقت خود مقتدرانه»، جوهر رویکرد نف را به تصویر می‌کشد. فراخوانی از زنان برای پذیرش ذهنیتی دلسوزانه که فراتر از مفاهیم سنتی ملایمت و تربیت است. همانطور که خوانندگان این سفر را آغاز می کنند، از آنها دعوت می شود تا شفقت به خود را به عنوان نیرویی بازتعریف کنند که نه تنها زخم ها را تسکین می‌دهد، بلکه افراد را برای رویارویی با چالش‌ها، ابراز نیازهای خود و شکوفایی در مواجهه با ناملایمات جرات می دهد.
نف به عنوان محقق و متخصص پیشگام در زمینه شفقت به خود، از دانش گسترده و تجربیات شخصی خود استفاده می‌کند تا نقشه راهی برای زنانی ایجاد کند که در پیچیدگی های زندگی پیمایش می‌کنند. این کتاب در تلاقی تحقیقات روان‌شناختی، شیوه‌های ذهن‌آگاهی و دیدگاه‌های فمینیستی استوار است و ترکیبی منحصر به فرد از خرد را ارائه می‌دهد که با طیف متنوعی از خوانندگان طنین‌انداز می‌شود. کتاب با تحقیقی عمیق در ماهیت خود شفقت آغاز می شود. نف خوانندگان را از طریق سه مولفه اصلی شفقت به خود راهنمایی می کند: مهربانی‌ با‌ خود، انسانیت مشترک و توجه. او از طریق حکایت‌های مرتبط، بینش‌های علمی و تمرین‌های عملی نشان می‌دهد که چگونه در آغوش گرفتن این عناصر می‌تواند منجر به تغییری دگرگون‌کننده در نحوه ارتباط زنان با خود شود و حس قدرت و اصالت درونی را تقویت‌کند. یکی از نقاط قوت کتاب در بررسی چالش‌های منحصربه‌فرد پیش‌روی زنان و انتظارات اجتماعی‌ است که اغلب ارزش خود را تضعیف می‌کنند. نف به تأثیر روایت‌های فرهنگی، کمال‌گرایی و نقش‌های جنسیتی بر رفاه زنان می‌پردازد و چارچوبی را به خوانندگان ارائه می‌دهد تا با شفقت و انعطاف‌پذیری از این تأثیرات عبور‌ کنند. این روایت نه‌تنها راهنمایی برای شفقت به خود، بلکه به دعوتی برای زنان است تا اصالت و قدرتشان را بازیابی کنند. این روایت با تمرکز بر تقاطع شفقت به خود، با اذعان به تجربیات متنوع زنان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، نژادی و اجتماعی-اقتصادی آشکار می‌شود. نف بر اهمیت فراگیر بودن تاکید می‌کند و از خوانندگان می‌خواهد که شفقت‌به‌خود را به عنوان ابزاری برای عدالت‌اجتماعی و نیرویی که زنان را در انسانیت مشترکشان متحد می‌کند، بپذیرند. این کاوش به قلمرو روابط گسترش می‌یابد، نف به پویایی شفقت در ارتباطات بین فردی می‌پردازد. او نشان می‌دهد که چگونه پرورش شفقت به خود می‌تواند ارتباطات را تقویت‌کند، ارتباطات را عمیق‌تر‌کند و روابط سالم‌تر را تقویت‌کند. این کتاب نه تنها راهنمای توانمندسازی فردی، بلکه برای ایجاد جامعه‌ای دلسوزتر و حمایتگرتر از زنان است.
در پایان، «شفقت خود مقتدرانه» به‌عنوان چراغی برای توانمندسازی ظاهر‌ می‌شود و زنان را راهنمایی می‌کند تا با شجاعت، اصالت و مهربانی پیچیدگی‌های زندگی را طی‌کنند. تخصص کریستین نف، همراه با صدای دلسوزانه او، این کتاب را به منبعی قانع‌کننده و عملی برای زنانی تبدیل می‌کند که به دنبال بازپس‌گیری قدرت خود و شکوفایی در دنیایی هستند که اغلب تاب‌آوری آنها را می‌طلبد. چه در سفر شخصی خودیابی باشید و چه به دنبال بینش‌هایی برای حمایت از زنان زندگی خود باشید، این کتاب نوید یک کاوش عمیق و توانمند در مورد شفقت شدید خود را می‌دهد.

کتاب شفقت خود مقتدرانه

کریستین نف
کریستین نف (Kristin Neff) دانشیار دانشگاه روانشناسی آموزشی دانشگاه تگزاس در آستین است. او مقیاس های خود شفقت را ایجاد کرد. مقیاس بلند شامل 26 ماده و مقیاس کوتاه شامل 12 ماده است. وی انجام اولین تحصیلات آکادمیک برای خود شفقت را به او نسبت داده اند.نف برای آتلانتیک مصاحبه کرده و در دانشگاه کالیفرنیا، مجله بزرگتر برکلی نویسندگی کرده است.