کتاب مهمان ناخوانده

Le Visiteur
کد کتاب : 75274
مترجم :
شابک : 978-6226837859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مهمان ناخوانده
Le Visiteur
نمایشنامه
کد کتاب : 12499
مترجم :

شابک : 9789643129033
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهمان ناخوانده اثر اریک امانوئل اشمیت

وین ، 1938. نازی ها به اتریش حمله کرده و یهودیان را تحت تعقیب قرار می دهند. زیگموند فروید هنوز به آینده اطمینان دارد و از ترک کردن وین خودداری می کند. اما در غروب یک روز آوریل ، گشتاپو دخترش آنا را دستگیر میکند و او را برای بازجویی با خود میبرد. فروید تنها و ناامید مانده است ،در این هنگامی ناگهان یک غریبه از پنجره وارد می شود. نمایشنامه ملاقات کننده ،با بدبینی در کت و شلواری با کلاه ظاهر میشود و حرف های خارق العاده ای برای گفتن دارد. او کیست؟ یک مرد دیوانه؟ یک جادوگر؟ آیا این صرفا یک رویا است؟ آیا او تجسم درک ما از ناخودآگاه فروید است؟ یا آیا او واقعا همانطور که ادعا می کند خدا است؟ مانند خود فروید ، هر یک از ما باید در جریان این عصر جدی و دیوانه کننده تصمیم بگیریم که این بازدید کننده واقعا کیست.

ملاقات کننده نمایشنامه نویسنده فرانسوی-بلژیکی اریک-امانوئل اشمیت در سال 1993 است که برای اولین بار در فرانسه منتشر شده است. نمایشنامه ملاقات کننده شامل هفده صحنه با طول متفاوت است.داستان این نمایشنامه در سال 1938 در وین تنظیم شده است ، هنگامی که نازی ها شروع به کنترل شهر (آنچلوس) کردند. این رویداد درگیری های درونی زیگموند فروید را با وقوع این رویداد بررسی می کند.

اریک امانوئل اشمیت به نوشتن ادبیاتی مشهور است که در درجه اول فلسفی است. همانطور که خودش در یک مجله فرانسوی خاطر نشان کرد فلسفه و تراژدی یونانی همزمان اختراع شدند و تراژدی به نوعی نسخه ای از فلسفه است که در دسترس عموم است. او به عنوان یک نویسنده ، می گوید هدف او ارائه و کاوش ایده های فلسفی است که درک آن به اندازه کافی ساده است و این را می توان به راحتی در نمایشنامه ملاقات کننده مشاهده کرد.مضامین اصلی در این نمایشنامه وضعیت و نقص انسان ، اعتقاد (یا کفر) به خدا ، نتایج جنگ و نازیسم است.

کتاب مهمان ناخوانده


ویژگی های کتاب مهمان ناخوانده

پرمخاطب ترین نمایشنامه نویس فرانسه زبان

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.
قسمت هایی از کتاب مهمان ناخوانده (لذت متن)
فروید: انسان توی یه زیرزمینه، آقای اوبرزایت. تنها نورش مشعلیه که با تیکه های پارچه و کمی روغن درست کرده. انسان می دونه که این شعله همیشه روشن نمی مونه. انسان مومن جلو می ره و فکر می کنه که ته تونل دری وجود داره که پشتش نوره… انسان خدانشناس می دونه که دری وجود نداره، می دونه تنها نوری که هست همون نوریه که خودش با دست های خودش درست کرده، می دونه که پایان تونل پایان خودشه… پس طبیعیه که وقتی به دیوار می خوره دردش بیشتره… وقتی بچه اش رو از دست می ده، همه چیز براش تهی تره… براش سخت تره که نیک عمل کنه…

ناشناس: احتمالا ۱۳ سالت بوده، وقتی که فهمیدی پدرت هم اشتباه می کند و حتی وقتی می دونست اشتباه می کنه، روی اشتباهش پا فشاری می کرد و تو فهمیدی او چقدر ضعف داره و متوجه شدی که پدرت داره پیر می شه، که بازوهایش دارن شل می شن، پوستش چروک می خوره، کمرش خم می شه. یک روز اومد که فهمیدی پدرت تنها یک انسانه . فروید: اون روزی بود که بزرگ شدم. ناشناس: واقعا؟ اون روزی بود که بچه تر از یک بچه به خدا پناه آوردی …تو خواستی ایمان بیاری چون از عاشق شدن نا امید شدی و پدرت رو با پدر ماورا الطبیعی عوض کنی. پس من تنها یک توهم ارضا کننده هستم؟ مگه نه؟ فروید: درسته خدای این اثر همان جوابی را به فروید می دهد که ما از یک خدا انتظار داریم.