کتاب صبحانه با سنکا

Breakfast with Seneca: A Stoic Guide to the Art of Living
هنر زیستن در فلسفه رواقی
کد کتاب : 127400
مترجم :
شابک : 978-6227543650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب صبحانه با سنکا اثر دیوید فیدلر

«صبحانه با سنکا: هنر زیستن در فلسفه‌ی رواقی» اثر دیوید فیدلر، جست‌وجویی تحسین‌برانگیز در فلسفه‌ی رواقی از دریچه سنکا، فیلسوف برجسته‌ی رومی است. فیدلر، یک محقق محترم، راهنمای منحصر‌به‌فرد و قابل دسترس برای به کار بردن رواقی‌گری در زندگی روزمره را به خوانندگان ارائه می‌دهد.
عنوان کتاب از ایده‌ی شروع روز با حکمت سنکا و استفاده از آموزه‌های او به‌عنوان منبع الهام و راهنمایی گرفته‌شده است. فیدلر خوانندگان را با اصول کلیدی رواقی آشنا می‌کند و از نامه‌ها، مقالات و دیالوگ‌های سنکا استفاده می‌کند تا هنر زندگی با‌فضیلت و رضایت‌بخش را روشن کند.
محور اصلی کتاب، تأکید رواقیون بر پرورش خرد، شجاعت، عدالت و اعتدال است. فیدلر در اندیشه‌های سنکا در مورد این فضایل اصلی می‌کاود و بینش‌های عملی در مورد چگونگی ادغام آنها در زندگی معاصر را ارائه می‌دهد. نویسنده خوانندگان را تشویق می‌کند تا درباره‌ی ارزش‌ها و اعمال خود تأمل کنند و درک عمیق‌تری از اخلاق رواقی را تقویت کنند.
فیدلر مفهوم رواقی «آپاتیا» را نه به‌عنوان سرکوب احساسات، بلکه به‌عنوان پاسخی متعادل و منطقی به چالش‌های زندگی بررسی می‌کند. آموزه‌های سنکا در مورد استقبال از سختی‌ها و توسعه‌ی انعطاف‌پذیری، به نقاط کانونی تبدیل می‌شوند و به خوانندگان دیدگاهی رواقی برای عبور از دشواری‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی با آرامش ارائه می‌دهند.
این کتاب همچنین بر تمرین ذهن‌آگاهی رواقی تأکید می‌کند‌ و خوانندگان را تشویق می‌کند تا در لحظه حضور داشته باشند و به تأمل در خود بپردازند. فیدلر تمرین‌ها و تأملات عملی را با الهام از آموزه‌های سنکا ترکیب می‌کند و گام‌های عملی را برای خوانندگان ارائه می‌کند تا رواقی‌گری را در برنامه‌های روزمره خود بگنجانند.
نوشته‌ی فیدلر واضح، جذاب و قابل دسترس است و فلسفه‌ی رواقی را برای مخاطبان گسترده‌ای قابل دسترس می‌کند. او از اصطلاحات غیرضروری اجتناب می‌کند و اطمینان می‌دهد که خوانندگان با هر زمینه‌ای می‌توانند بینش‌های عمیق سنکا را، بدون احساس غرق‌شدگی در اصطلاحات پیچیده، درک کنند.
عنوان «صبحانه با سنکا»، به‌عنوان استعاره‌ای دعوت‌کننده برای شروع هر روز با خرد رواقی عمل می‌کند. این ایده، تغذیه‌ی ذهن با بینش‌های فلسفی برای تقویت رویکرد فرد به زندگی را منتقل می‌کند. صبحانه تبدیل به استعاره‌ای از آیینی برای خودسازی می‌شود که با تأکید سنکا بر یادگیری مستمر و رشد شخصی، هم‌سو می‌شود.
«صبحانه با سنکا: هنر زیستن در فلسفه‌ی رواقی» منبعی ارزشمند و در دسترس برای هر کسی است که علاقه‌مند به استفاده از فلسفه‌ی رواقی برای بهبود زندگی روزمره‌ی خود است. کاوش متفکرانه دیوید فیدلر از آموزه‌های سنکا، بینش‌ها، تمرین‌ها و تأملات عملی را ارائه می‌دهد که رواقی‌گرایی را در جهان معاصر مرتبط و کاربردی می‌سازد. چه کسی در رواقی‌گرایی تازه‌کار باشد و چه یک تمرین‌کننده‌ی باتجربه، این کتاب به‌عنوان همراهی برای پرورش طرز تفکر رواقی و عبور از چالش‌های زندگی با خرد و انعطاف‌پذیری عمل می‌کند.

کتاب صبحانه با سنکا

دیوید فیدلر
دیوید فیدلر دارای مدرک دکتری در فلسفه و تاریخ علم و کیهان شناسی است. او که یک مرجع شناخته شده در مکتب فیثاغورث است، ویراستار کتاب منبع و کتابخانه فیثاغورث است. نویسنده عیسی مسیح، خورشید خدا؛ مترجم کیمیاگری عشق; و سردبیر مجله علوم انسانی اسکندریه.