کتاب تاریخ فرهنگی مفهوم صلح

A Cultural History of Peace in the Modern Age
کد کتاب : 128351
مترجم :
شابک : 978-9642094158
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 266
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فرهنگی مفهوم صلح اثر رانلد ادزفورث

کتاب «تاریخ فرهنگی مفهوم صلح»، بخشی از مجموعه‌ی شش‌جلدی «تاریخ فرهنگی صلح» به سردبیری رونالد ادسفورث است که توسط انتشارات «بلومزبری‌ آکادمیک» در سال ۲۰۲۰ منتشر‌شده است.
این کتاب به بررسی تطور مفهوم «صلح» از منظری میان‌رشته‌ای می‌پردازد و نشان می‌دهد که صلح مفهومی چندوجهی، پویا و وابسته به زمینه‌های فرهنگی و تاریخی است. نویسندگان فصل‌های مختلف کتاب با تخصص‌های متنوع، از فلاسفه و جامعه‌شناسان گرفته تا متخصصان روابط بین‌الملل و مورخان، هر یک از زاویه‌ای خاص به واکاوی ایده‌ی «صلح» پرداخته‌اند.
کتاب در بخش نخست، مروری تاریخی بر سیر تحول مفهوم صلح از یونان‌ باستان تا دوران مدرن ارائه می‌دهد. سپس در فصل‌های بعدی، برداشت‌های گوناگون از صلح در حوزه‌هایی چون الاهیات، فلسفه، حقوق بین‌الملل، مطالعات امنیتی و صلح‌شناسی مورد بحث قرار می‌گیرد. نویسندگان همچنین به تمایز میان مفاهیمی چون «صلح منفی»، به‌معنای نبود جنگ و خشونت مستقیم‌ و «صلح مثبت»، در معنای نبود خشونت‌ساختاری و ایجاد شرایط عادلانه و بسترهای رشد انسانی‌ می‌پردازند و بر اهمیت صلح مثبت و پایدار تأکید می‌کنند.
یکی از نکات برجسته‌ی کتاب، تأکید‌بر اهمیت گفت‌وگوی بین‌فرهنگی و نقش جامعه‌یمدنی در استقرار صلح‌پایدار در جهان امروز است. کتاب در مجموع تلاش می‌کند با نگاهی جامع و انتقادی، به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های مفهوم صلح بپردازد.
«تاریخ فرهنگی مفهوم صلح» کتابی است که با زبانی علمی اما روان نوشته‌شده و برای محققان حوزه‌ی «صلح» و علاقه‌مندان به این حوزه، منبعی گران‌سنگ محسوب می‌شود. این اثر به‌خوبی جای خالی پژوهشی میان‌رشته‌ای و عمیق درباره‌ی مفهوم «صلح» را پر می‌کند.

کتاب تاریخ فرهنگی مفهوم صلح

رانلد ادزفورث
رونالد ادزفورث، استاد مدعو تاریخ، و رئیس مطالعات جهانی شدن در بخش MALS در کالج دارتموث است.ادسفورث چندین کتاب منتشر کرده است، از جمله The New Deal: America's Response to the Great Depression. او همچنین مشاور مستند PBS، America on Wheels، بوده است.ادزفورث در سال های اخیر دوره هایی را در زمینه مطالعات جهانی شدن و مطالعات جنگ و صلح تدریس کرده است. او در حال حاضر مشغول نگارش تاریخ جنبش صلح جهانی است. او از مخالفان سرسخت جنگ عراق بوده است.
دسته بندی های کتاب تاریخ فرهنگی مفهوم صلح