کتاب تا زمانی که

Collected Short Stories
گزیده ای از داستان ها و نقد ها
کد کتاب : 12954
مترجم :
شابک : 978-9644484650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تا زمانی که اثر هاینریش بل

مترجم در این کتاب گزیده ای از داستان ها و نقدهای هاینریش بل را گردآوری کرده و در قالب این کتاب به چاپ رسانده است. در این مجموعه بیش از ١٥ داستان بل انتخاب شده که عناوین این داستان ها عبارتند از: چهره اندوهگین من، بیگانه وقتی رسیدی به اسپا...، محبوبه شمارش نشده، کاسبی کاسبی است، شمع هایی برای حضرت مریم، پای گران من، خبر، آن سوی پل، دایی ام فرد، فقط نه به مناسبت کریسمس، گزارش روزانه پایتخت، اتفاقی خواهد افتاد، ایستگاه راه آهن سیمپرن، مجموعه سکوت دکتر مورکه، خندنده، برای اشمک اشک نریز و موقعیتی که در رمان های بد پیش می آید. در پیوست کتاب نیز دو مقاله از هاینریش بل آمده که یکی «نقدی بر جنگ و صلح یا کوشش در جهت نزدیکی» نام دارد و دیگری نقدی است با عنوان «درباره رمان».

داستان های این مجموعه اگرچه داستان هایی به هم پیوسته نیستند، اما نوعی توالی زمان در آنها دیده می شود به این ترتیب که داستان اول به دوران پیش از آغاز جنگ و حکومت فاشیست ها برمی گردد و داستان های دیگر تا جامعه نوین آلمان پیش می آیند. هاینریش بل در برخی از داستان های این کتاب جامعه طبقاتی و صنعتی امروز را با دیدی انتقادی به تصویر کشیده است.

کتاب تا زمانی که

هاینریش بل
هاینریش بل، ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتابفروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن، هم زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه های جنگ به سربرد. با این که خانواده اش با نازی ها و حزب ناسیونال سوسیالیسم مخالف بودند، او در ابتدا با آن ها همدلی داشت.بل در سال ۱۹۴۲ با آن ماری سش ازدواج کرد که اولین فرزند آن ها، به نام کرسیتف، در سال ۱۹۴۵ بر اثر بیماری از دنیا رفت. پس از جنگ به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات آلم...