کتاب شبح آلکساندر ولف

The Spectre of Alexander Wolf
کد کتاب : 129721
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6004904025‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 135
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شبح آلکساندر ولف اثر گایتو گازدانف

«شبح آلکساندر ولف» رمانی نوشته گایتو گازدانف، نویسنده روسی است. این رمان معروف‌ترین اثر گازدانف به حساب می آید. «شبح آلکساندر ولف» درباره مردی اهل روسیه است که حالا در پاریس زندگی می کند و به شکلی تصادفی، داستان کوتاهی می خواند که در آن ماجرای قتل سربازی روایت شده است. داستانی که مرد می خواند جزییات قتلی را بازگو می کند که خود او زمانی که سربازی جوان بوده مرتکب شده است. اما ماجرا وقتی عجیب می شود که داستان کوتاه، قتل را از دید مقتول و با جزئیات روایت می کند. همین موضوع باعث می شود که راوی، نگران از زنده بودن آنکه فکر می کرده کشته، جست‌وجوی عجیبی را آغاز ‌کند. مرد با مرور گذشته به دوره ای از زندگی خود می رود که سربازی جوان بوده و در جنوب روسیه به سربازی دیگر سوار بر اسبی سپید و باشکوه تیراندازی می کند. اگرچه این قتل در دفاع از خود اتفاق افتاده اما اثر آن بر همه زندگی مرد سایه افکنده است. خواندن تصادفی داستان کوتاه از سوی راوی و مرور خاطرات گذشته سرآغازی بر رمان «شبح الکساندر ولف» است.
«شبح الکساندر ولف» رمانی کلاسیک و منحصر به فرد، هیجان انگیز، روانشناختی و تحقیقی درباره گناه و رستگاری، تصادف و سرنوشت، عشق و مرگ است.
گایتو گازدانف، نویسنده رمان با نام کامل او گیورگی ایوانویچ گازدانف ششم دسامبر ۱۹۰۳ در شهر پترزبورگ روسیه زاده شد. گازدانف سال ۱۹۱۹، زمان وقوع جنگ‌های داخلی روسیه، شانزده سال داشت و به گفتۀ خودش «برای اینکه بفهمد جنگ چیست» به ارتش سفید پیوست و پس از یک سال، در پی عقب‌نشینی ارتش سفید، به کریمه رفت. در ۱۹۲۰ با کشتی بخار، روسیه را به مقصد ترکیه ترک کرد و اولین داستانش را با عنوان «مهمان‌خانه آینده» در ۱۹۲۲ در شهر قسطنطنیه (استانبول) نوشت. گایتو گازدانف سال ۱۹۷۱ در مونیخ درگذشت. او آثار دیگری از جمله به نام‌های «پرواز»، «جاده‌های شب»، «بازگشت بودا»، «قوهای سیاه»، «رستگاری»، «اشتباه» و «نامه‌های ایوانف» را خلق کرده است.

کتاب شبح آلکساندر ولف

گایتو گازدانف
گایتو گازدانوف (روسی: Гайто́ (Гео́ргий) Ива́нович Газда́нов, گایتو [جورجی] ایوانوویچ گازدانوف؛ اوستیایی: Гæздæнты Бæппийы фырт Гайто, Gæzdænty 3/9 نوامبر 3-30 آبان. دسامبر 1971) نویسنده روس مهاجر بود اوستی تبار که در پاریس زندگی می کرد. اولین داستان های گازدانف در سال 1926 در فرانسه به زبان روسی منتشر شد. رمان‌های «عصری با کلر» (1929) و «شبح الکساندر ولف» (1948) شناخته‌شده‌ترین آثار او بودند که نویسندگان «ماکسیم گورکی&...