کتاب داستان یک انسان واقعی

A Story about a Real Man
کد کتاب : 36828
مترجم :
شابک : 978-9644178658
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

برنده جایزه استالین سال 1947

معرفی کتاب داستان یک انسان واقعی اثر باریس نیکلایویچ پالووی

داستان در مورد سرگذشت یک خلبان کشور شوروی سابق می باشد که علیرغم مصدومیت بسیار شدید در جنگ باز هم از پا نمی نشیند...
این کتاب که اولین بار در سال 1376 در قالب دو مجلد مجزا توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسید، پس از چهار بار چاپ به شکل دو مجلدی، از سال 1384 با جلد سخت (گالینگور) به شکل یک مجلدی انتشار یافت و تاکنون چهار بار نیز به صورت جدید خود منتشر شده است.
مقام معظم رهبری، ضمن آن که این رمان را از جمله کتاب های تبلیغاتی رژیم اتحاد جماهیر شوروی دانسته اند، و قهرمان آن را یک انسان واقعی - لبته با معیارهای مارکسیسم - عنوان کرده اند، آن را یک کتاب "شیرین" و" زیبا" توصیف کرده، فرموده اند: "واقعا یک انسان واقعی همین است دیگر!: تلاش می کند؛ کوشش می کند؛ تا بالاخره خودش را به خانه اول، یعنی کار و تلاش و مبارزه می رساند." "هر خلبان و یا هر جانبازی که پایش قطع شده باشد؛ یک چشمش نابینا شده باشد، یک دستش قطع شده باشد؛ این کتاب را که بخواند، احساس آرامش و رضایت می کند."

کتاب داستان یک انسان واقعی

باریس نیکلایویچ پالووی
بوریس نیکولاویچ پولووی (یا پوله وی) (17 مارس 1908 - 12 ژوئیه 1981) نویسنده شوروی بود. او نویسنده کتاب داستان یک مرد واقعی در مورد خلبان جنگنده شوروی جنگ جهانی دوم الکسی مارسف است.بوریس پولووی نام مستعار بوریس نیکولایویچ کامپوف بود. وی در سال 1908 در مسکو به دنیا آمد، فرزند یک وکیل از یک خانواده کشیش ارتدکس روسیه بود. پدر و مادر وی نیکولای پتروویچ و لیدیا (واسیلینا) کامپوف بودند. وی دانش آموخته دانشکده فنی صنعتی توور (کالج صنعتی کالینین فعلی) بود.