کتاب قربانی

Kaputt
کد کتاب : 10260
مترجم :
شابک : 978-964-209-226-0‮
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کورتزیو مالاپارته از نویسندگان پرفروش ایتالیا

معرفی کتاب قربانی اثر کورتزیو مالاپارته

کتاب قربانی، اثری نوشته ی کورتزیو مالاپارته است که اولین بار در سال 1944 منتشر شد. مالاپارته که توسط روزنامه ای ایتالیایی، در خلال جنگ جهانی دوم اعزام شده بود تا اخبار جنگ را در جبهه ی شرقی پوشش دهد، این گزارش تشویش آور را که ترکیبی از واقعیت و داستان است، به صورت مخفیانه به رشته ی تحریر درآورد. این کتاب پس از انتشار بعد از خاموش شدن شعله های جنگ، به اثری پرفروش در سطح بین الملل تبدیل شد. مالاپارته با ارائه ی روایت هایی از محاصره ی لنینگراد، ضیافت های مجلل شبانه با رهبران نازی، و قطارهایی پر از جسدهای در حال فساد در رومانی زخم خورده از جنگ، تصویری از انسانیت را در اوج جنون و نگون بختی خود ترسیم می کند.

کتاب قربانی

کورتزیو مالاپارته
کورتزیو مالاپارته، زاده ی ۹ ژوئن ۱۸۹۸ و درگذشته ی ۱۹ ژانویه ی ۱۹۵۷، نویسنده، نمایشنامه نویس، خبرنگار و دیپلماتی ایتالیایی بود. مالاپارته در جنگ جهانی اول به ارتش فرانسه پیوست و پس از مجروح شدن در «جنگ شامپانی»، نشان «صلیب جنگ» (بزرگترین نشان جنگی فرانسه) را دریافت کرد. او پس از بازگشت به ایتالیا به حزب فاشیست پیوست، اما رفته رفته با اندیشه های موسولینی مخالفت کرد و با وخامت اوضاع سیاسی در ایتالیا، به فرانسه و انگلستان رفت. مالاپارته در سال ۱۹۳۱ پس از بازگشت به ایتالیا از حزب فاشیست کناره گرفت...
نکوداشت های کتاب قربانی
Hypnotically fascinating.
به شکل مسحورکننده ای شگفت انگیز.
Barnes & Noble

Frank, glamorous and gruesome.
صادقانه، درخشان و مخوف.
The Independent

It haunts the reader forever.
این اثر تا همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب قربانی (لذت متن)
گفتم: بین موسولینی و پاپ نیز در آغاز کار اختلافات شدیدی بروز کرده بود. هر دو ساکن یک شهرند و هر دو مدعی اند که از عیب و اشتباه مبرا هستند؛ و بنابراین مسلم بود که بینشان نزاعی درخواهد گرفت. ولی هر دو با هم کنار آمدند و حالا کارها بر وفق مراد هر دو صورت می گیرد.

وقتی یک فرد ایتالیایی از مادر متولد می شود، موسولینی او را تحت حمایت خود می گیرد: اول او را به پرورشگاه می سپارد، بعد او را به مدرسه می فرستد، پس از آن حرفه ای به او یاد می دهد، بعد او را وارد حزب فاشیست می کند و تا بیست سالگی از او کار می کشد. در بیست سالگی او را به نظام اجباری می برد و دو سال در سربازخانه نگهش می دارد. بعد مرخصش می کند و باز به کار می گماردش و وادارش می کند که زن بگیرد، و اگر زن و شوهر بچه دار شدند، با بچه های آن ها همان معامله را می کند که با پدرشان کرده بود. وقتی هم پدر پیر شد و دیگر قادر به کار نبود و به هیچ دردی نخورد، به خانه روانه اش می کند و وظیفه ی ناچیزی به او می دهد و به انتظار مرگش می نشیند. بالاخره وقتی یارو مرد، موسولینی تحویل پاپش می دهد تا او هر چه دلش خواست با آن مرده بکند.