کتاب خلبان جنگ

Flight to Arras
کد کتاب : 3406
مترجم :
شابک : 9786009412631
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

خلبان جنگ
Flight to Arras
کد کتاب : 3407
مترجم :
شابک : 9786001216381
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خلبان جنگ اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

خلبان جنگ خاطرات نویسنده فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است. این کتاب که در سال 1942 نوشته شده است، نقش او را در Armée de l'Air (نیروی هوایی فرانسه) به عنوان خلبان یک هواپیمای شناسایی در طول نبرد فرانسه در سال 1940 بازگو می کند.
این کتاب چند ماه پرواز را در یک ماموریت تک و وحشتناک بر فراز شهر آراس خلاصه می کند. سنت اگزوپری به گروه شناسایی II/33 که با هواپیمای دو موتوره Bloch MB.170 پرواز می کرد، منصوب شد. در آغاز جنگ فقط پنجاه خدمه شناسایی وجود داشت که بیست و سه نفر از آنها در واحد او بودند. او می نویسد که در چند روز اول تهاجم آلمان به فرانسه در ماه مه 1940، هفده نفر از خدمه II/33 بی پروا قربانی شدند، "مانند لیوان های آب که روی آتش جنگل انداخته می شوند".
سنت اگزوپری از شکست فرانسه جان سالم به در برد اما از پیوستن به نیروی هوایی سلطنتی به دلیل اختلافات سیاسی با شارل دوگل امتناع کرد و در اواخر سال 1940 به نیویورک رفت و در آنجا جایزه کتاب ملی برای باد، شن و ستاره ها را پذیرفت. او دو سال در آمریکای شمالی ماند و سپس در بهار 1943 دوباره به واحد قدیمی خود در شمال آفریقا پیوست. در ژوئیه 1944، "به خطر انداختن گوشت برای اثبات حسن نیت"، او نتوانست از یک مأموریت شناسایی بر فراز فرانسه بازگردد.
این اثر به عنوان یک درام رادیویی برای مخاطبان آمریکایی توسط شبکه NBC Red اقتباس شد و در 7 اکتبر 1942 در خانه نویسنده پخش شد.
این اثر بعدا توسط راد وودن در سال 1998 به عنوان یک درام رادیویی توسط رادیو بی بی سی 4 اقتباس شد و دیوید ترلفال نقش خلبان را بازی کرد.

کتاب خلبان جنگ

آنتوان دو سنت اگزوپری
آنتوان دو سنت اگزوپری، زاده ی ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ و درگذشته ی ۳۱ ژوئیه ۱۹۴۴، نویسنده و خلبان اهل فرانسه بود.او فرزند سوم کنت ژان دو سنت اگزوپری، بازرس بیمه در جنوب فرانسه و ماری دو فونسکلومب، اشراف زاده ای فرانسوی، بود و در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۰۰ در شهر لیون به دنیا آمد. بعد از شکست در ورود به مدرسه ی نیروی دریایی، او برای انجام خدمت نظام وظیفه به نیروی هوایی فرانسه پیوست. او با زیر پا گذاشتن مقررات به فراگیری خلبانی پرداخت و گواهینامه ی پرواز خود را دریافت کرد. در ۱۹۲۳ پس از پایان خدمت نظام به پاریس بازگ...
قسمت هایی از کتاب خلبان جنگ (لذت متن)
چون پاره ای از وجود یارانم هستم، هر کاری هم که بکنند طردشان نمی کنم. دربرابر دیگران هم هرگز درباره شان رجز نخواهم خواند. اگر امکان داشته باشد از آن ها دفاع کنم، دفاع می کنم. اگر شرمسارم کنند، این شرمساری را در دلم نگه می دارم و خاموش می مانم. هر نظری هم درباره شان داشته باشم، هرگز علیه شان شهادت نخواهم داد. یک شوهر هرگز از این خانه به آن خانه نمی رود تا دربرابر همسایه ها جار بزند زنش خطاکار است. او به این ترتیب شرافتش را نجات خواهد داد. چون زنش جزئی از خانه اش است. نمی تواند با رسوا کردن او برای خودش آبرو بخرد. فقط پس از این که به خانه اش برگشت حق دارد خشمش را ابراز کند. به این ترتیب من هم خودم را از شکستی که بیش تر وقت ها باعث شرمندگی ام خواهد شد، کنار نمی کشم. من جزئی از فرانسه هستم. فرانسه ای که رنوارها، پاسکال ها، پاستورها، گیومه ها، هشده ها و در عین حال بی عرضه ها، سیاستمدارها و متقلب ها را در دامانش پرورانده. اما به عقیده ی من خیلی ساده است که آدم اولی ها را بپذیرد و هرگونه خویشاوندی با بقیه را انکار کند.