کتاب خوشبختی در ویترین

Collected Short Stories
کد کتاب : 3937
مترجم :


شابک : 9789647081757
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی ادبی استرگا ایتالیا

معرفی کتاب خوشبختی در ویترین اثر آلبرتو موراویا

«خوشبختی در ویترین» دربرگیرنده پانزده داستان کوتاه و «دگردیسی در ضیافت» مجموعه هجده داستان کوتاه از همین آثار سورئال و طنزآمیز موراویاست که در حد فاصل میانه ی دهه سی تا میانه ی دهه چهل میلادی نوشته شده اند. ترجمه این داستانها حاصل همکاری هاله ناظمی، اعظم رسولی و مژگان مهرگان است که نشر کتاب خورشید در مجموعه ای ارزنده که با رویکرد متمرکز، به انتشار داستانهای نویسندگان شاخص ایتالیایی اختصاص داده، به خوانندگان فارسی زبان عرضه کرده است.

کتاب خوشبختی در ویترین

آلبرتو موراویا
آلبرتو موراویا، زاده ی 28 نوامبر 1907 و درگذشته ی 26 سپتامبر 1990، رمان نویسی ایتالیایی بود.موراویا در رم به دنیا آمد. او در کودکی به بیماری سل استخوانی مبتلا شد و تا بیست سالگی با آن دست و پنجه نرم کرد. موراویا به دلیل بیماری، تحصیلات منظمی نداشت اما وقت خود را با مطالعه می گذراند. او در سال 1941 با الزا مورانته ازدواج کرد و در سال 1962 از او جدا شد. موضوعات اصلی آثار او، جنسیت، بیگانگی و هستی گرایی بود. موراویا می گوید: «در سال 1943 ابلاغی با دستوری محکم و قاطع صادر شد که دیگر به هیچ عنوان ...
قسمت هایی از کتاب خوشبختی در ویترین (لذت متن)
یک روز که سه میلونه در همان ساعت همیشگی از خانه بیرون رفتند و خیابان کولا دی رینتزو را تا میدان ریزورجیمنتو پیمودند، توجهشان به مغازه جدیدی جلب شد که گویی یکدفعه، درست در همان جایی که تا روز قبل پرچین خاک گرفته ای قرار داشت، سبز شده بود. برق شیشه ویترین از دور مانع دیدن کالای مغازه می شد. هر سه نفر تا مغازه رفتند و بعد بی آنکه کلمه ای بر زبان بیاورند، در پیاده رو، مقابل ویترین، به شکل نیم دایره ایستادند. حالا کالای مغازه را به وضوح می دیدند: خوشبختی بود. سه میلونه، مثل تمام آدم های این دنیا، چیزهای زیادی درباره این کالا به گوششان خورده بود امّا هیچ وقت آن را ندیده بودند.