کتاب سی و سه پل، چهار و نیم اکتاو

Thirty-three bridges
کد کتاب : 13116
شابک : 9789643519933
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

شایسته ی تقدیر ششمین دوره ی جایزه ی ادبی هفت اقلیم

معرفی کتاب سی و سه پل، چهار و نیم اکتاو اثر سلمان باهنر

مجموعه داستان «سی وسه پل، چهارو نیم اکتاو» نوشته ی سلمان باهنر، 13 داستان کوتاه دارد، بافضاهایی بکر و تازه،که نثر شیوای باهنر در قالب داستانهایی به یاد ماندنی پرداختشان کرده است. سوژه ها ضمن داشتن تنوع زمانی و مکانی، با جهان بینی مشترکی به یکدیگر مربوط اند. داستانهای این مجموعه با همدیگر هیچ ارتباط محتوایی ندارند و می توانم بگویم که این آثار همگی مستقل از یکدیگر بوده و هر یک تجربه ای تازه در داستان نویسی به شمار می روند. مضمون این داستانها نیز عشق، جنگ، و مسائل اجتماعی و معنوی است.

کتاب سی و سه پل، چهار و نیم اکتاو

سلمان باهنر
سلمان باهنر سال‌هاست درزمینه‌ی داستان، فیلم‌نامه، نمایشنامه و انیمیشن فعال است. نویسندگی و انیمیشن دو مقوله‌ جدی زندگی حرفه‌ای اوست. علاوه بر اینها به تدریس هم مشغول است. «سی‌وسه‌پل، چهار و نیم اکتاو» اولین مجموعه داستانی است که از او چاپ‌شده. کودکی‌ باهنر با تجربه‌های سخت جنگ گذشته و او تمام این تجربه‌ها را به قول خودش در آرشیو واقعی‌اش ذخیره کرده است.
قسمت هایی از کتاب سی و سه پل، چهار و نیم اکتاو (لذت متن)
معلوم شد این یکی خانم، خواهر دو قلوی آن یکی خانم است که یک روز در میان، ایشان هم به کار بهره کشی از جناب ارضی مشغول بوده اند. با برملا شدن این شوخی کثیف؛ آقای ارضی، در غم، حسرت و البته کینه فرو رفت. متوجه شد معشوقه اش یک نفر نیست، بلکه دو نفراند و اینکه او مرد برگزیده ی زندگی ایشان نیست، بلکه اسباب خنده و تفریح شان است. دوقلوهای تک تخمی، به نوبت، یک روز در میان، نقش معشوقه ی این مرد را بازی می کرده اند. چه کسی بی آزارتر و خنده دارتر از آقای مذکور ارضی، حسابدار کوتوله ی «اولین شرکت اقماری دانش بنیان صنعت نفت»!؟

قاعده، قانون یا منطقی در کار نیست. پیرمرد آشپز می ترسد با هر کسی هم کلام شود دقیقه ای بعد او را مرده بیاید.

دم دست ترین چیزها مرگ است ودورترین چیزها آرزو.

تعداد سربازهای دور گیوتین که زیاد می شود صدای اعتراض بلند می شود که چیزی پیدا نیست. تماشاگر بودن.