کتاب آموزش فکر کردن به جانی

Teaching Johnny to Think
کد کتاب : 134136
مترجم :
شابک : 978-6228332000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 149
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزش فکر کردن به جانی اثر لئونارد پیکاف

"در نبرد برای ذهن جانی، هیچ زمین بی طرفی وجود ندارد. شما یا برنده می‌شوید یا بازنده." با این بیانیه تفکربرانگیز، لئونارد پیکاف خوانندگان را به بازنگری در اصول اساسی آموزش در اثر پیشگامانه‌ی خود، «آموزش فکر کردن به جانی» دعوت می‌کند. پیکاف با تکیه بر سنت فلسفی عینیت گرایی، چشم اندازی قانع کننده برای پرورش تفکر عقلانی، قضاوت مستقل و استقلال فکری در کلاس‌های درس امروزی را ارائه می‌دهد.
کتاب یک مانیفست برای اصلاحات آموزشی است که از فاصله گرفتن به شکلی بنیادین از رویکردهای آموزشی سنتی حمایت می‌کند. رویکرد او مبتنی بر اعتقاد عینی‌گرایانه به عقل به عنوان وسیله‌ی اولیه‌ی بقای انسان، به دنبال توانمندسازی دانش‌آموزان است تا خودشان فکر کنند و مسیر فکری خود را به وجود آورند. یکی از اصول کلیدی فلسفه‌ی پیکاف، اهمیت پرورش عشق به یادگیری در دانش‌آموزان از سنین پایین است. او از روشی سقراطی در آموزش دفاع می‌کند که مشارکت فعال، کنجکاوی و عطش دانش را تشویق می‌کند. او معتقد است که با القای اشتیاق به کشف و تعهد به دقت فکری در دانش‌آموزان، می‌توان نسلی از متفکران مستقل را پرورش داد که قادر به عبور از پیچیدگی‌های دنیای مدرن است. علاوه بر این، "آموزش فکر کردن به جانی" چیزی بیش از یک رساله نظری است - این کتاب یک راهنمای عملی برای مربیانی است که به دنبال اجرای اصول عینیت‌گرایی در کلاس درس هستند. از برنامه ریزی درس گرفته تا مدیریت کلاس درس، پیکاف استراتژی‌های مشخص و توصیه‌های عملی را برای پرورش فرهنگ عقلانیت و تحقیق انتقادی ارائه می‌دهد. او از طریق مطالعات موردی و نمونه های دنیای‌ واقعی، پتانسیل تحول‌آفرین آموزش عینیت‌گرا را در شکل دادن به ذهن رهبران فردا نشان می‌دهد. کتاب فراخوانی است برای والدین، معلمان و سیاستگذاران برای بازنگری در هدف و عملکرد آموزش در قرن بیست و یکم. با حمایت پرشور خود از عقل، فردگرایی و آزادی‌فکری، خوانندگان را به چالش می‌کشد تا وضعیت موجود را زیر سوال ببرند و آینده روشن تری را برای آموزش متصور شوند. همانطور که پیکاف خود اعلام می‌کند: "هدف از آموزش این است که به جانی بیاموزد فکر کند. اما اگر مدارس جانی را به‌جای ذهنی که باید توسعه یابد، به‌عنوان یک شیء در نظر بگیرند که باید قالب‌گیری شود، این هدف هرگز محقق نخواهد شد."
«آموزش فکر کردن به جانی» به عنوان گواهی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر لئونارد پیکاف به اصول عینیت‌گرایی و درک‌عمیق او از نقش آموزش در شکل‌دادن به سیر تاریخ بشر است. همانطور که خود پیکاف بیان می کند: "آموزش تفکر به جانی به معنای رهایی او از قید جهل و خرافات است و به او قدرت می دهد تا به دنبال خوشبختی و تحقق خود باشد." در این اثر مهم، او از ما دعوت می کند تا در این سفر تحول‌آفرین به سوی آینده ای روشن تر برای تعلیم و تربیت همراه باشیم.

کتاب آموزش فکر کردن به جانی

لئونارد پیکاف
لئونارد سیلوان پیکف (/ˈpiːkɒf/؛ زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۹۳۳) یک فیلسوف کانادایی آمریکایی است. او یک عین‌گرا است و از نزدیکان آین رند بود که او را به عنوان وارث دارایی خود تعیین کرد. او استاد سابق فلسفه و مجری یک برنامه گفتگوی رادیویی سندیکایی ملی است. او مؤسسه عین رند (ARI) را در سال 1985 تأسیس کرد و نویسنده چندین کتاب در زمینه فلسفه است.