کتاب فرضیه DIM

The DIM Hypothesis: Why the Lights of the West Are Going Out
چرا چراغ های غرب در خاموشی
کد کتاب : 144293
مترجم :
شابک : 978-6228332178
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 498
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب فرضیه DIM اثر لئونارد پیکاف

کتاب فرضیۀ DIM یکی از جنجالی ترین کتابها در حوزه فلسفه، تاریخ و علوم انسانی است که در دهه های اخیر منتشر شده است لئونارد پیکاف که از شاگردان این رند و از مدافعان و مبلغان فلسفه عینیت گرایی (objectivism) او است در این کتاب کوشیده روند تحولات تاریخی فلسفی دنیا را مورد بررسی قرار داده و در این راستا فرضیه جدیدی مطرح نموده است. او مهمترین المان معرفت شناسانه در هر فلسفه ای را یکپارچگی تشخیص داده و از این منظر، سه حالت کلی برای روند فلسفی هر دوره ای از تاریخ را در سه عبارت یکپارچگی نادرست (Misintegration)، یکپارچگی (Integration) و از هم پاشیدگی (Disintegration) تعریف میکند. بدین اعتبار، او سه فیلسوف عمده را از میان تمام فلاسفه تاریخ، به عنوان نماینده این سه حالت در نظر گرفته که به ترتیب، افلاطون، ارسطو و کانت هستند. پیکاف این سه فیلسوف تاثیرگذار تاریخ را سه بزرگ می خواند. بنابراین، سایر فلسفه ها اختلاطی از این سه فلسفه اصلی در نظر گرفته می شوند.
نویسنده در این کتاب حالت فلسفی حاکم بر هر دوره تاریخی را در چهار حوزه عمده، یعنی ادبیات، علم آموزش و سیاست مورد بررسی قرار داده و در پی آن است که بتواند یک حالت مشخص را بر هر دوره اطلاق نماید. این کتاب در نهایت سعی دارد که با شناخت تحلیلی از روند تاریخی فلسفی غرب، چراغی به دست دهد تا آینده را بر اساس همین روند پیش بینی نماید.

کتاب فرضیه DIM

لئونارد پیکاف
لئونارد سیلوان پیکف (/ˈpiːkɒf/؛ زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۹۳۳) یک فیلسوف کانادایی آمریکایی است. او یک عین‌گرا است و از نزدیکان آین رند بود که او را به عنوان وارث دارایی خود تعیین کرد. او استاد سابق فلسفه و مجری یک برنامه گفتگوی رادیویی سندیکایی ملی است. او مؤسسه عین رند (ARI) را در سال 1985 تأسیس کرد و نویسنده چندین کتاب در زمینه فلسفه است.