کتاب فلسفه برای تازه کارها

The Philosophy Book for Beginners: A Brief Introduction to Great Thinkers and Big Ideas
معرفی اجمالی متفکران بزرگ و ایده های ژرف
کد کتاب : 136841
مترجم : محدثه آهی
شابک : 978-9644892325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 خرداد

معرفی کتاب فلسفه برای تازه کارها اثر شارون مک کی

کتاب «فلسفه برای تازه کارها» با زیرعنوان «معرفی اجمالی متفکران بزرگ و ایده های ژرف» نوشتۀ شارون کی، مقدمه‌ای روان، ساده و قابل فهم برای ورود به دنیای فلسفه است که برای ابهام زدایی از موضوعات مختلف فلسفی برای کسانی که تازه با فلسفه آشنا شده اند، نوشته شده است. این کتاب کاوشی جامع از مفاهیم، متفکران و ایده های فلسفی است که تفکر بشر را در طول تاریخ شکل و تغییر داده است. از لحاظ محتوا و ساختار، کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که مقدمه‌ای روشن و سرراست برای شاخه‌های اصلی فلسفه، از جمله متافیزیک، معرفت‌شناسی، منطق و اخلاق ارائه کند. در همین راستا، هر فصل از کتاب به یکی از این حوزه ها می پردازد. به عبارت دقیق تر، این کتاب به پرسش های اصلی شاخه های اصلی فلسفه می پردازد و چگونگی تکامل آنها را در طول زمان نشان می دهد؛ به نحوی که خوانندگان با طیف وسیعی از متفکران، از فیلسوفان باستانی مانند سقراط گرفته تا شخصیت های معاصر مانند مارتا نوسبام، آشنا می شوند. هر فصل از کتاب با یک آزمایش فکری مرتبط با موضوع مورد بحث پایان می‌یابد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا فعالانه با مطالب مورد بحث درگیر شوند. شارون کی، فلسفه را به‌عنوان رشته‌ای زنده معرفی می‌کند که به ارائه بینش در مورد مسائل بزرگ زندگی ادامه می‌دهد.

کتاب فلسفه برای تازه کارها

شارون مک کی
دکتر شارون مک کی (متولد 7 ژوئیه 1971 ، مدیسون ، ویسکانسین ، ایالات متحده) استاد فلسفه در دانشگاه جان کارول در کلیولند، اوهایو است. وی همزمان با کارگردانی برنامه فلسفه برای کودکان، مقالات، کتابهای درسی و رمانهای فلسفی را منتشر می کند.
قسمت هایی از کتاب فلسفه برای تازه کارها (لذت متن)
رواقیون به‌جای این‌که مانند اپیکوریان آزادی را توانایی جور دیگری عمل کردن تصور کنند، آن را توانایی عمل کردن بدون قیدوبند خارجی تعریف ‌می‌کنند. این مفهوم از آزادی به سازگارگرایی مشهور است، زیرا معتقد است که در قید علت بودن با آزاد بودن سازگار است. اپیکتتوس بر این باور بود که عقلانیت انسان را قادر می‌سازد با لوگوس یکی شود. ما بیش از هر چیز دیگری در طبیعت قادریم از جنبه‌ی مادی طبیعت خود فراتر رویم. بدن‌های ما موانعی خارجی هستند. مانند الاغ‌هایی که بار سنگینی بر دوش دارند، بدن‌های ما نیز بار احساسات، ترس، خشم، غم و لذت را به دوش می‌کشند که همه‌ی این‌ها سبب می‌شود رفتار عقلانی نداشته باشیم. برای آزاد بودن، باید بر چیزی تمرکز کنیم که در کنترل ما است؛ یعنی اندیشه‌های عقلانی. ممکن است شخصی شما را زندانی کند و بدنتان را به بردگی بگیرد، ولی هرگز نمی‌تواند ذهن شما را اسیر کند. اپیکتتوس این سخن را از روی تجربه‌ی شخصی‌اش می‌گوید. او پس از رهایی از بردگی به این نتیجه رسید که امیال مربوط به بعد فیزیکی وجود، ما را اسیر کرده‌اند. ما با قدرت اراده می‌توانیم آن امیال را کنار بگذاریم و به آزادی الهی دست یابیم. راز آزادی در این است که تنها آن چیزی را بخواهیم که در کنترل ما است. اپیکورس نوشت: «تنها راه سعادت این است که دست از نگرانی درباره‌ی چیزهایی که فراتر از قدرت اراده‌ی ما هستند برداریم.»