کتاب آپارتمان پنج سویم

Beş Sevim Apartmanı: Rüya Tabirli Cinperi Yalanları
دروغ های جن و پری تنیده در تعبیر خواب
  • 10 % تخفیف
    175,000 | 157,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 138639
مترجم :
شابک : 978-6223321030
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب آپارتمان پنج سویم اثر مینه سوئوت

«آپارتمان پنج سویم» رمانی درباره‌ی جن و پری است. روایتی است که از دل فولکلور و فرهنگ عامه‌ی ترکیه جان گرفته و سخت تحت‌تاثیر آن است. عنوان فرعی رمان «دروغ‌های جن و پری تنیده در تعبیر خواب» است و به‌راستی تعبیر خواب نقش مهمی در رمان بازی می‌کند. از راه خواب شبانه است که جن‌ و پری در ذهن آدم‌ها رخنه می‌کنند و آن‌ها را از آن خود می‌کنند. جن‌هایی که در این رمان هستند همگی به‌نحوی قربانی‌های‌شان را آزار می‌دهند و آن‌ها را با هزار امید و خیال می‌فریبند. به‌آن‌ها تصویرها و آرزوهای خیال‌انگیز نشان می‌دهند اما با کوچک‌ترین نافرمانی قربانی، او را در هزارتوی ذهن عذاب‌دیده‌ی خود زندانی می‌کنند و تا جان در بدن دارد عذابش می‌دهند. «آپارتمان پنج سویم» با دکتر صمیمی آغاز می‌شود. روان‌پزشکی که خود نیز با افسون جن و پری بیگانه نیست و نیروی مهلک‌شان را به‌خوبی می‌شناسد. او که مصمم است به جنگ با جن و پری برود پنج نفر از بیماران خود را که معتقد است در تسخیر جن و پری گرفتار شده‌اند در آپارتمانی گرد می‌آورد و اجنه را به جنگ می‌طلبد. او می‌داند که بزرگ‌ترین قدرت اجنه در این است که مردم را وادار کنند وجودشان را انکار کنند. اما بزرگ‌ترین ضعف اجنه نیز در این است. چرا که برای مبارزه با جن و پری آدمی باید نخست وجودشان را باور کند.
شخصیت‌های رمان هر کدام به‌گونه‌ای متفاوت قربانی اجنه شده‌اند. اما همه‌ی آن‌ها پیشینه‌ای غبارآلود و خشونت‌بار با خود حمل می‌کنند. پیشینه‌ای که زمینه‌ساز ورود موجودات بیگانه به زندگی‌شان شده و ذهن و جسم‌شان را این‌چنین آسیب‌پذیر کرده است. این نکات را دکتر صمیمی در دفتر خاطرات اندوه‌بارش یک‌به‌یک یادداشت کرده است.
پنج سویم آپارتمانی است پنج طبقه با پنج ساکن. اهالی محل هر روز صبح ساکنان آپارتمان را جلوی پنجره‌هاشان می‌بینند که به دوردست خیره شده‌اند. هر یک از اهالی داستانی دارد. داستانی از جن و پری.

کتاب آپارتمان پنج سویم

مینه سوئوت
مینه سوئوت (متولد 13 ژوئن 1968، استانبول)، روزنامه نگار، نویسنده ترک است.