کتاب شرم

The Bastard of Istanbul
کد کتاب : 14706
مترجم :
شابک : 978-9641917939
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 398
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

حرامزاده استانبولی
The Bastard of Istanbul
  • 80,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مهری مهری
    نویسنده:
کد کتاب : 29722
مترجم : گلناز غبرایی
شابک : 978-1643168234
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 374
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شرم اثر الیف شافاک

از یکی از نویسندگان تحسین برانگیز و مشهور ترکیه ، رمانی در مورد تاریخ درهم تنیده دو خانواده. در دومین رمان خود به زبان انگلیسی ، الیف شافاک با گذشته خشن کشورش در یک داستان زیبا و رنگارنگ در ترکیه و ایالات متحده روبرو می شود. در مرکز رمان شرم ، آیسا زنی زن نوزده ساله قرار دارد که عاشق جانی کش و اگزیستانسیالیست های فرانسوی است و نیز چهار خواهر خانواده کازانچی که همگی در یک خانه بزرگ در استانبول زندگی می کنند: زهیلا ، جوانترین خواهر که زرنگ و سرسخت است ، یک سالن خال کوبی را اداره می کند و مادر آسیا است. بانو ، که به تازگی خودش را به عنوان یک روحانی کشف کرده است. جوریه ، معلم دبیرستان بیوه هاست؛ و فریده ، یک فرد افسرده که وسواس و درگیری ذهنی برای رخ دادن فاجعه ای قریب الوقوع دارد. تنها برادر آنها به همراه همسر و دختر ارمنی اش آرمانوش در آریزونا زندگی می کند. وقتی آرمانوش مخفیانه در جستجوی هویت خود به استانبول پرواز می کند ، خواهران کازانچی را پیدا می کند و سریع با آیسا دوست می شود. پرده از رازی پرده برداشته شده است که این دو خانواده را پیوند داده و آنها را با تبعیدها و قتل عام های ارمنی ها در 1915 پیوند می دهد. کتاب شرم پر از شخصیت های سرسخت و فراموش نشدنی زن است . شرم یک افسانه جسورانه و قدرتمند است که شافاک را به عنوان ستاره ی در حال ظهور داستان های بین المللی تأیید می کند.

کتاب شرم


ویژگی های کتاب شرم

نامزد دریافت جایزه ی اورنج سال ۲۰۰۸

الیف شافاک
الیف شافاک یا الیف شفق، زاده ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ استراسبورگ فرانسه) نویسنده ای ترک تبار است. او از دانشگاه تکنیک اورتا دو غوی آنکارا لیسانس روابط بین الملل و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکترای علوم سیاسی گرفت. او در هنگام تحصیل در دوره ی فوق لیسانس، اولین کتاب داستانش را در سال ۱۹۹۴ و در سال ۱۹۹۷ هم رمان دومش را منتشر کرد. پس از اتمام دوره ی دکترا به استانبول آمد و آینه های شهر را نوشت. شافاک در سال های ۲۰۰۴–۲۰۰۳ با درجه استادیاری در دانشگاه میشیگان و بعد در بخش مطالعات خاور نزدیک دانشگاه آری...
نکوداشت های کتاب شرم
Beautifully imagined . . . this wonderful new novel carried me away.
بسیار زیبا تصور شده است... این رمان جدید فوق العاده اشک مرا در آورد.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Shafak's writing is seductive. . . . The Bastard of Istanbul portrays family as more than merely a function of genetics and fate, folding together history and fiction, the personal and the political into a thing of beauty.
نوشتار شافاک اغوا کننده است... شرم خانواده را به عنوان تابعی از ژنتیک و سرنوشت به تصویر می کشد. تاریخ و داستان، مسائل شخصی و سیاسی در هم می آمیزند تا داستان زیبایی را بسازند.
Elle

[This] saucy, witty, dramatic, and affecting tale should prove irresistible to readers. . . . A grandly emphatic and spellbinding story.
این داستان شاد، شوخ طبعانه ، دراماتیک و تاثیرگذار غیر قابل مقاومت برای خوانندگان است. داستانی با طلسم و تاکید.
New York Newsday

قسمت هایی از کتاب شرم (لذت متن)