کتاب زندگی من

My Brief History
کد کتاب : 3574
مترجم :
شابک : 9786006687902
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخچه زندگی من
My Brief History
کد کتاب : 44814
مترجم :
شابک : 978-6229586365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخچه مختصر زندگی من
My Brief History
کد کتاب : 1391
مترجم :
شابک : 978-600-6958-16-3‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

تاریخچه خودم
My Brief History
کد کتاب : 22290
مترجم :
شابک : 978-9645676870
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخچه مختصر زندگی من اثر استیون هاوکینگ

کتاب تاریخچه مختصر زندگی من، اثری نوشته ی استیون هاوکینگ است که نخستین بار در سال 2013 انتشار یافت. این کتاب به ماجرای زندگی شگفت انگیز استیون هاوکینگ می پردازد و از دوران کودکی او در لندن پس از جنگ تا رسیدن هاوکینگ به شهرت و اعتبار بین المللی را مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب موجز، سرگرم کننده و صادقانه، علاوه بر داشتن عکس هایی کمتر دیده شده از این دانشمند بزرگ، جنبه هایی از زندگی هاوکینگ را به تصویر می کشد که در آثار دیگر کمتر به آن پرداخته شده است: پسربچه ای باهوش و جست و جوگر که همکلاسی هایش به او لقب «انیشتین» داده بودند؛ مردی شوخ و بازیگوش که بر سر وجود سیاه چاله ها با همکارانش شرط می بست؛ و همسر و پدری جوان که تلاش می کرد علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با بیماری عصبی ALS، برای خود نامی در دنیای فیزیک و اخترشناسی دست و پا کند. کتاب تاریخچه مختصر زندگی من، با جذابیت های منحصر به فرد و شوخ طبعی های خاص هاوکینگ، مخاطبین را با فراز و نشیب های زندگی یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین دانشمندان چند دهه ی اخیر آشنا می کند.

کتاب تاریخچه مختصر زندگی من


ویژگی های کتاب تاریخچه مختصر زندگی من

استیون هاوکینگ از پرفروش ترین نویسندگان کتاب های علمی

از کتاب های پرفروش در آمریکا

استیون هاوکینگ
استیون ویلیام هاوکینگ، زاده ی ۸ ژانویه ی ۱۹۴۲ و درگذشته ی ۱۴ مارس ۲۰۱۸، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.هاوکینگ در شهر دانشگاهی آکسفورد زاده شد. استیون در روزهای جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. خانه ی والدین وی در هایگیت در شمال لندن واقع بود. فرانک و ایزابل هاوکینگ، برای اطمینان یافتن از تولد بدون خطر و سالم نخستین فرزندشان تصمیم گرفتند پیش از به دنیا آمدن او موقتا به آکسفورد بروند. ایزابل در آکسفورد پسرش را به سلامت به د...
نکوداشت های کتاب تاریخچه مختصر زندگی من
A window into Hawking’s personal cosmos.
پنجره ای رو به کیهان شخصی هاوکینگ.
Goodreads

A revealing look at Hawking’s life and intellectual evolution.
نگاهی روشنگرانه به زندگی و تکامل فکری هاوکینگ.
Barnes & Noble

Clear-eyed, intimate, and wise.
شفاف، صمیمی و خردمندانه.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب تاریخچه مختصر زندگی من (لذت متن)
برای چهار سال، از یک ویلچر دستی و یک ماشین سه چرخه ی برقی آبی رنگ استفاده می کردم؛ ماشین با سرعت محرکه ی اندکی حرکت می کرد. گاهی اوقات غیرقانونی مسافر هم می زدم. وقتی به کالیفرنیا رفتیم، در خانه ای مستعمراتی و متعلق به کالتچ نزدیک محوطه ی دانشگاه ساکن شدیم و در آن جا بود که برای اولین بار از یک ویلچر الکتریکی استفاده کردم. به من استقلال قابل توجهی می داد، به خصوص چون در ساختمان ها و پیاده روهای آمریکا برای معلولان دسترسی به مراتب بهتر از بریتانیاست. همچنین یکی از دانشجویان پژوهشی ام با ما زندگی می کرد. او در رفت و آمد و برخاستن از رختخواب و غذا خوردن کمک می کرد، در عوض من به وی تطبیق و توجه آکادمیک می دادم.

در سال 1974، به عنوان عضو جامعه ی سلطنتی انتخاب شدم. انتخابات مایه شگفتی اعضای دانشکده ام شد؛ چون جوان بودم و تنها اندکی در تحقیقات دستیاری کرده بودم. ولی در عرض سه سال به درجه استادی ارتقاء پیدا کرده بودم. جین پس از انتخاب من افسرده شد. احساس می کرد به اهدافم رسیده ام و یعنی قرار است از این پس سیر نزولی را طی کنیم. هنگامی که دوستم، کیپ ترون، ما و تعدادی از دیگر افراد درگیر نسبیت عام را به موسسه ی فناوری کالیفرنیا دعوت کرد، افسردگی جین قدری بهتر شد.

اگر از ساز و کار جهان آگاه شوید، می توانید به گونه ای آن را کنترل کنید.