کتاب میل به شگفتی

An Appetite for Wonder
(چگونه یک دانشمند ساخته می شود)
کد کتاب : 23954
مترجم :
شابک : 978-6002535153
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«ریچارد داکینز» از نویسندگان علمی برجسته در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب میل به شگفتی اثر ریچارد داکینز

کتاب «میل به شگفتی» اثری نوشته ی «ریچارد داکینز» است که نخستین بار در سال 2013 انتشار یافت. همانطور که افراد آشنا با آثار «داکینز» انتظار دارند، این شرح حال از او، نثری جذاب و دلنشین دارد و تعداد زیادی از خاطرات شگفت انگیز را ارائه می کند. روایت کتاب با تولد «داکینز» در کنیا در خلال جنگ جهانی دوم آغاز می شود و با انتشار اثر پیشگامانه و جریان ساز او یعنی کتاب «ژن خودخواه» در سال 1976 به پایان می رسد، و به این صورت، فراز و نشیب های اصلی در زندگی حرفه ای «داکینز» را برای مخاطبین به تصویر می کشد. «داکینز» داستان های متعددی را از زندگی آکادمیک خود روایت می کند—از مدرسه شبانه روزی در کنیا، تا مدارس انگلستان و حضور در دانشگاه آکسفورد.

کتاب میل به شگفتی

ریچارد داکینز
ریچارد داکینز، زاده ی 26 مارس 1941، زیست شناس فرگشتی و رفتارشناس انگلیسی است. داکینز در نایروبی کنیا زاده شد. هم پدر و هم مادر او به علوم طبیعی علاقه مند بودند و پاسخ پرسش های ریچارد را به شکل علمی می دادند.داکینز به دنبال علاقه ی خود از دوران کودکی، یعنی زیست شناسی، رفت و در رشته ی جانورشناسی در دانشگاه آکسفورد به تحصیل پرداخت. او پس از دریافت مدرک دکترا، یک سال دیگر در آکسفورد ماند و زیر نظر استادش به پژوهش های رفتارشناسی جانوران پرداخت.داکینز، استاد صاحب کرسی دانشگاه آکسفورد و نویسنده ی کت...
نکوداشت های کتاب میل به شگفتی
An entertaining account.
شرحی سرگرم کننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Dawkins delivers an intimate look into his own childhood and intellectual development.
«داکینز» نگاهی نزدیک به دروان کودکی و مسیر رشد فکری خود را ارائه می کند.
Barnes & Noble

A marvelous love letter to science.
یک نامه عاشقانه شگفت انگیز به علم.
NPR NPR

قسمت هایی از کتاب میل به شگفتی (لذت متن)
کشیشی با نام «کاتبرد داوکینز» هم که مبلغ مذهبی کلیسای انگلیس بود و هیچ نسبتی با ما نداشت، در همان روز صاحب پسری شده بود. این تشابه اسمی باعث شد مادرم سیلی از پیام های تبریک را از اسقف ها و کشیش هایی که در انگلستان بودند، دریافت کند. گرچه مادرم اصلا آن ها را نمی شناخت اما در هر حال آن ها دعای خیر و برکت الهی را نثار پسر تازه به دنیا آمده اش می کردند.

ما نمی دانیم آیا دعاهای خیری که در واقع برای پسر «کاتبرد» فرستاده ولی نصیب من می شد، تأثیری در پیشرفت من داشتند یا خیر. اما درنهایت پسر «کاتبرد» مثل پدرش، مبلغ مذهبی شد و من هم مثل پدرم، زیست شناس از آب درآمدم. تا امروز هم مادرم به شوخی می گوید ممکن است من در بیمارستان عوض شده باشم. اما خوشحالم که می توانم بگویم شباهت ظاهری من به پدرم، مرا مطمئن می کند که پریان مرا عوض نکرده اند و کلیسا هرگز در تقدیر من نبوده است.

حالا حتی اگر حرفی از غرایز و احساسات تند وپرشور او به میان نیاوریم، دوست دارم تصور کنم کاردانی و تدبیر هنری «داوکینز» را به ارث برده ام. گرچه چنین چیزی بعید است چون فقط یک سی و دوم ژن های من به او رفته است و یک شصت و چهارم ژن هایم هم به ژنرال «کلینتون» برمی گردد و تا به حال هرگز سر سوزنی تمایل نداشته ام در ارتش و نظام خدمت کنم.