کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

Stars Between the Sun and Moon
کد کتاب : 41132
مترجم :
شابک : 978-6002535085
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب ستارگان بین خورشید و ماه اثر سوزان مک کلیلند

خاطرات خارق العاده یک زن اهل کره شمالی که برای زنده نگه داشتن خانواده اش از دولت سرپیچی کرد.
لوسیا جانگ که در دهه 1970 متولد شد ، در یک خانه ی مشترک در روستایی در کره شمالی بزرگ شد - پدر و مادرش سخت کار کردند ، او هر شب به عکس کیم ایل سونگ تعظیم کرد و خانواده با یک برنج جیره بندی شده و یک باغ کوچک خرد شدند. با این حال ، هیچ چیز عادی ای در مورد جانگ وجود ندارد. او زنی است که از عمق عاطفی ، شهامت و مقاومت بالایی برخوردار است.
جانگ که از خدمت به کشورش خوشحال بود ، به عنوان یک زن جوان در یک کارخانه کار می کرد. در آنجا مردی که فکر می کرد از او خواستگاری می کند به او تجاوز کرد. وقتی او را باردار کرد مجبور به ازدواج با او شد و همچنان مورد آزار و اذیت وی قرار گرفت. او موفق شد خانواده اش را راضی کند که اجازه دهند او به خانه برگردد. پدر و مادرش پسر او را بدون اطلاع وی به قیمت 300 وون و دو تکه صابون فروختند. آنها نان خور اضافی نمی خواستند.
تا این جای کار این آغاز قحطی دهه 1990 بود که منجر به بیش از یک میلیون کشته شد. جانگ که از گرسنگی در حال مرگ بود- و همینطور خانواده اش - به طور غیرقانونی از رودخانه عبور کرده تا با تجارت کالا با چین به وضعیت بهتر بهتری برسد. او بار دیگر گرفتار و زندانی شد و برای بار دوم باردار شد. او می دانست که برای نگه داشتن کودک ، مجبور است کره شمالی را ترک کند. در یک فرار چشمگیر ، او با نوزاد تازه متولدش به چین قاچاق شد ، با تیراندازی به مغولستان گریخت و سرانجام قبل از اقامت در کانادا به کره جنوبی پناه برد.
خاطرات جذاب جانگ با داشتن گزارشات اندک توسط زنان کره شمالی و کسانی که در مناطق روستایی آن زندگی می کنند ، به ما کمک می کند زندگی بسیاری از افراد دیگری را که راهی برای رساندن صدای خود ندارند درک کنیم.

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

نکوداشت های کتاب ستارگان بین خورشید و ماه
Have the courage to read this book and listen to a clear, honest voice from the shadows and darkness that dissolve humanity.
شهامت خواندن این کتاب و گوش دادن به صدای پاک و صادقانه سایه ها و تاریکی را که بشریت را حل می کند ، داشته باشید.
Ha Jin

A courageous tale of physical and mental endurance sure to bring to further light conditions in North Korea
روایتی شجاعانه از استقامت جسمی و روحی که مطمئنا باعث ایجاد شرایطی روشن در کره شمالی می شود.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ستارگان بین خورشید و ماه (لذت متن)
مادرم به ندرت لبخند میزد، اما وقتی لبخند میزد، سرش به یک سو خم می شد، لبهای سرخش کمی از هم باز می شدند و مردمک های سیاه همچون مروارید در صدف چشم هایش می رقصیدند. یک بار در باغچه خانه مان در شهر کوچک بوسن، که مشرف به مزرعه ذرت، لوبیا و سیب زمینی بود، نشسته بودیم که لبخندی بر لب آورد. زیر لب گفت: «دخترم!» و مرا در آغوش گرفت. بین بابونههایی قدم زده بودیم که زودتر از موعد شکوفه داده بودند و او اکنون بوی عطر بابونه میداد. چهارمین سالگرد تولدم بود، پنجمین روز از پنجمین ماو سال. مثل همیشه با کاسه ای برنج سفید برای صبحانه آن را جشن گرفته بودم. مادر به شکم کمی برآمده اش دستی کشید. فرزند دومش در راه بود. گفته بود ماه دهم به دنیا خواهد آمد.