کتاب رهبر عزیز

Dear Leader
کد کتاب : 24860
مترجم :
شابک : 978-6002783110
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه گودریدز سال 2014

معرفی کتاب رهبر عزیز اثر جنگ جین سونگ

رهبر عزیز داستانی که نتوانستند دست کاری اش کنند! در این رمان پرفروش بین المللی داستان یک عضو رده بالای ضد جاسوسی را شاهد هستیم که زندگی و فرار نفس گیر خود به سمت آزادی را به عنوان یک شاعر سابق و جایزه دار کیم جونگ ایل ملقب به رهبر عزیز توصیف می کند.
به عنوان شاعر برجسته و ممتاز کشور، جنگ جین سونگ زندگانی فریبنده ای را سپری می کرد؛ سور و سات های غذا در حالی که کشور از قحطی رنج می برد، جواز سفر، دسترسی به اطلاعات شدیدا سانسور شده و ملاقات های رسمی با خود کیم جونگ ایل از مزایای زندگی او بود و به نظر می رسید حیات او در پیونگ یانگ امن و امان است. اما این حیات همراه با حقوق و مزایای ویژه زمانی که یک مجله ی اکیدا ممنوعه که به دوستش قرض داده بود گم شد، در معرض نابود شدن قرار گرفت. حالا جنگ جین سونگ برای نجات زندگانی اش باید پا به فرار بگذارد. پیش از این هرگز یک عضو ممتاز کره شمالی، عملکرد داخلی این رژیم توتالیتر و ماشین پروپاگاندای آن را وصف نکرده بود و این یک آشکارسازی میخکوب کننده از فرار جنگ جین سونگ از کره ی شمالی است.
کتاب حاوی یک مقدمه و سه بخش است که بخش نخست به نام دیکتاتوری، جنبه های استبداد و فشارهای روانی رژیم و بیان آنچه جرم محسوب می شود را شرح می دهد. بخش دوم که فراری نام دارد همان طور که از اسمش پیداست شرح فرار جنگ جین سونگ از کره ی شمالی و بخش سوم با نام آزادی اتفاقاتی را که پس از فرار و خروج او از کشور رخ می دهد با روایتی هیجان انگیز بیان می دارد.

کتاب رهبر عزیز

جنگ جین سونگ
جنگ جين سونگ متولد 1971 نام مستعار یک شاعر و مقام دولتی کره شمالی است که به کره جنوبی مهاجرت کرده است. او به عنوان یک افسر جنگ روانی در بخش جبهه متحد حزب کارگران کره کار می کرد. جنگ به طور خاص در بخش جبهه متحد بخش 5 (ادبیات) ، بخش 19 (شعر) دفتر 101 کار می کرد. یکی از مسئولیت های شغلی جنگ سرودن شعر با نام مستعاری از کره جنوبی با نام کیم کیونگ بود. شعر او برای پخش در کره جنوبی در نظر گرفته شده بود.
نکوداشت های کتاب رهبر عزیز
Jang Jin-sung demonstrates unique insight into the lifestyle and power structures of North Korea's top elite. The tale, ending with his own dramatic escape, depicts Jang's gradual metamorphosis from total conformist, to serious doubter, to enemy of the state. Dear Leader is a compelling story told with the elegance and poetry of the Orient: a page-turner that will change the way the world sees this enigmatic country.
جنگ جین سونگ بینشی خاص از سبک زندگی و ساختار قدرت افراد سرآمد کره ی شمالی نمایان می سازد. قصه که با فرار هیجان انگیز نگارنده به اتمام می رسد، دگردیسی تدریجی او را از یک حزب باد محض، به شکاکی جدی و سپس دشمن کشور نشان می دهد. رهبر عزیز داستان گیراییست که با شکوه و شاعرانگی شرق بیان می شود: کتابی که زمین گذاشتن آن مشکل است و نحوه ی نگاه جهان به این کشور معماآلود را تغییر می دهد.
Spiegel

A remarkable story of struggle and survival.
داستان قابل توجهی از نزاع و بقا.
New York Post

impossibly dramatic story…one of the best depictions yet of North Korea’s nightmare.
داستان مهیج غیرممکن...یکی از بهترین نمایش های حال حاضر از کابوس کره ی شمالی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب رهبر عزیز (لذت متن)
«انگار متوجه مطلب نیستی ها؟ هیچ آینده ای برای من وجود نداره. تو حداقل تو پیونگ یانگی، جایی که آدم می تونه با کار سخت زندگیش رو جلو ببره. تو حتی تونستی شغلت رو انتخاب کنی. این جا، بهترین کاری که می تونم بکنم اینه که جون بکنم تا وعده ی غذایی بعدیم رو جور کنم. حتی اگه غذای امروز جور بشه، باید نگران فردا باشم. و فرداش. تمام مدت بیداری از این می ترسم که دوباره می تونم غذا بخورم یا نه. وضع زندگی من بهتر از حیوون ها نیست. توی ایستگاه با چشمای خودت دیدی. می دونی که احوال پرسی قبلا چطور بود: غذا خوردی؟ اما الان نمیشه این رو بگی، چون چی می خوای جواب بدی؟ نه، نخوردم، حالا چه غلطی می تونی بکنی؟ متوجه نیستی؟ بیرون پیونگ یانگ اوضاع متفاوته. و توی پایتخت با این مسائل روبه رو نیستین، ها؟ به جایی که اشاره می کرد نگاه کردم. روی دیوارهای دو طرف بازار به جای لیست قیمت اجناس، با رنگ سیاه شعارهایی نوشته شده بود. «کسانی که از قوانین رفت وآمد سرپیچی کنند، به مرگ با جوخه آتش محکوم می شوند!»، «کسانی که غذا احتکار کنند به مرگ با جوخه آتش محکوم می شوند!» شعارها چنین القا می کردند که هر اشتباهی مرگ با جوخه آتش در پی دارد.»