کتاب اتهام

The accusation
داستان هایی ازکره شمالی
  • 10 % تخفیف
    28,000 | 25,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 22537
مترجم :
شابک : 978-6220402879
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

اتهام
The Accusation
  • 15 % تخفیف
    55,000 | 46,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قصیده سرا قصیده سرا
    نویسنده:
کد کتاب : 89133
مترجم :
شابک : 978-9647675598‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 266
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اتهام اثر بندی

کتاب اتهام که توسط نویسنده ای ناشناس تالیف شده و از کره شمالی قاچاق شده است ، اولین اثر داستانی است که از این کشور بیرون آمده و تصویری متحرک از زندگی در یک رژیم توتالیتر است.
در سال 1989 ، یک نویسنده ی مخالف کره شمالی ، که فقط با نام مستعار بندی شناخته می شود ، شروع به نوشتن یک سری داستان درباره ی زندگی در رژیم توتالیتر کیم ایل سونگ کرد. این کتاب به صورت قاچاق از کره شمالی آمده و در سراسر جهان منتشر شده است و دریچه ای منحصر به فرد و تکان دهنده به این مخفی ترین کشور در جهان را ارائه می دهد.
اتهام اثر داستانی عمیقا تکان دهنده و چشم نواز است که پرتره ای قدرتمند از زندگی در رژیم کره شمالی را به تصویر می کشد. هفت داستان تشکیل دهنده ی "اتهام" که در دوره رهبری کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل اتفاق می افتد ، صدای افرادی را می دهد که تحت این عجیب ترین و وحشتناک ترین دیکتاتوری ها زندگی می کنند. شخصیت های این داستان های جذاب از طیف گسترده ای از زمینه ها هستند ، از یک مادر جوان که در میان نخبگان در پیونگ یانگ زندگی می کند و فرزندش در هنگام یک تجمع سیاسی رفتار بدی دارد ، تا یک قهرمان جنگ سابق کمونیست که از نفوذ حزب به همه ی چیزهایی که دوست دارد عمیقا ناراحت است و یک پدر و شوهر که از اجازه سفر محروم شده اند و به منظور ملاقات با مادر سخت بیمار خود، پنهانی سوار قطار می شود. کتاب اتهام با احساسات عمیق و استعداد نوشتاری فوق العاده ای به رشته ی تحریر درآمده است. این کتاب تصویری زنده از زندگی در یک حزب بسته را ارائه می دهد و همچنین گواهی امیدوار کننده ای برای انسانیت و زندگی غنی ای است که حتی در چنین شرایط غیرانسانی ای نیز همچنان پابرجاست.

کتاب اتهام


ویژگی های کتاب اتهام

نخستین اثر ادبی مستقل در کره شمالی

نکوداشت های کتاب اتهام
[A] remarkable collection.
مجموعه ای قابل توجه.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Searing fiction by an anonymous dissident . . . A fierce indictment of life in the totalitarian North
داستان نویسی توسط یک مخالف ناشناس. . . یک کیفرخواست شدید از زندگی در شمال توتالیتر
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب اتهام (لذت متن)
همسرم برای کمک به دبیر محلی حزب به طبقه پایین رفته بود تا سقف خانه اش را از نو کاغذدیواری کند و مرا دست تنها گذاشته بود. مشغول کاری بودم که یکدفعه پسرک داخل پرید و سراغ زن عمویش را گرفت و وقتی پیدایش نکرد، شروع کرد به سوال جواب کردن من. دنبال یک بادبادک می گشت؛ اواخر پاییز بود و باد برگ های به زمین افتاده را این سو و آن سو می برد و بچه ها نمی توانستند در برابر چنین موقعیتی مقاومت کنند. و برادرزاده ام به قدری مظلومانه مشتاق بادبادک بازی بود که دلم نیامد ناامیدش کنم.

نقش زنم در این میانه چه بود؟ هرچه بیشتر به آن قرص ها فکر می کردم، بیشتر گیج می شدم. چه جور دارویی را باید به این شکل پنهانی و فقط زمانی مصرف کرد که هیچ کس حواسش نیست؟ چه جور بیماری ای هیچ علایم بیرونی ای ندارد؟ سپس فکرم به کار افتاد. البته بدون شک چیزی بود که از حاملگی اش پیشگیری می کرد!