کتاب امواج گرسنه

The Hungry Tide
کد کتاب : 13984
مترجم :
شابک : 978-6005941845
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی Crossword سال 2004

معرفی کتاب امواج گرسنه اثر آمیتاو گوش

امواج گرسنه داستانی معاصر اثر آمیتاو گوش درباره ماجراجویی و عشق ، هویت و تاریخ است که در یکی از جذاب ترین مناطق روی زمین قرار گرفته است. در شرقی ترین ساحل هند ، در خلیج بنگال ، در هزارتوی عظیم جزایر ریز و درشت واقع شده است. برای مهاجران در اینجا زندگی بسیار خطرناک است. حملات ببرهای کشنده معمول است. ناآرامی ها مداوم است. بدون هشدار ، در هر زمان ، سیل های جزر و مدی افزایش می یابد و بر فراز زمین ویرانی در پی آنها رخ می دهد.
در این مکان زیبایی خطرناک ، زندگی سه نفر از جهان های مختلف به هم گره می خورد. پیاروی یک زیست شناس دریایی جوان ، با تبار هندی اما سرسخت آمریکایی است و در جستجوی یک دلفین رودخانه نادر و در معرض خطر است. سفر او با یک فاجعه آغاز می شود ، هنگامی که او از یک قایق به داخل آبهای پر از تمساح پرتاب می شود. نجات او توسط یک ماهیگیر جوان و بی سواد به نام فوکر مثل یک معجزه رخ می دهد. اگرچه هیچ زبانی بین آنها وجود ندارد ، پیا و فوکر با قدرت به سوی یکدیگر کشیده می شوند. پیا برای کمک به تحقیقات خود تصمیم می گیرد از فوکر استفاده کند و او را استخدام کند. برای این کار باید مترجمی را استخدام کند تا بتواند با فوکر ارتباط برقرار کند. سرانجام آن سه نفر راهی سفر می شوند...

کتاب امواج گرسنه

آمیتاو گوش
آمیتاو گوش در سال 1956 در کلکته (هند) به دنیا آمد. او در آغاز در دهلی‌ نو روزنامه‌نگار بود و قبل از نوشتن اولین کتابش، مدرک دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد گرفت. نام این نویسنده طی سال‌های گذشته بارها در جوایز معروفی مثل جایزه بوکر آسیا، جایزه من‌بوکر و جایزه ایمپک دوبلین دیده شده است.این نویسنده در سبک پست‌مدرن می‌نویسد. داستان‌های او در زمان‌ها و مکان‌های مختلف سیر می‌کنند، و تصویری را ارائه می‌کنند که دارای جریانی نامتقارن است.
نکوداشت های کتاب امواج گرسنه
..lovingly and fanatically and even beautifully about a place...[Ghosh] has created a large, colorful story and a voluptuous world into which we gratefully disappear.
.. عاشقانه و متعصبانه و حتی زیبا در مورد یک مکان ... [گوش] داستانی بزرگ ، رنگارنگ و دنیایی پرآشوب ایجاد کرده است که ما از آن سپاسگزاریم.
Oprah Magazine Oprah Magazine

Amitav Ghosh tops my list of authors I wish readers everywhere would get to know better.
آمیتاو گوش در صدر لیست نویسندگان مورد علاقه من است که آرزو می کنم خوانندگان در همه جا او را بهتر بشناسند.
Seattle Times

A fascinating tapestry.
یک داستان جذاب.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب امواج گرسنه (لذت متن)