کتاب مسیر زندگی

El camino
کد کتاب : 140145
مترجم :
شابک : 978-6220606123
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب مسیر زندگی اثر میگل دلیبس

«مسیر زندگی» کتابی نوشته میگل دلیبس، نویسنده اسپانیایی است. این رمان در دسته آثار کودک و نوجوان تقسیم‌بندی می شود. «مسیر زندگی» درباره بخشی سرنوشت‌ساز از زندگی دانیل است. ماجرای دانیل که نوجوان پانزده ساله‌ای است از جایی آغاز می‌شود که او در در روزهای پیش از ورود به دبیرستان است. دانیل در اوج کنجکاوی و انرژی با پرسش‌های بنیادین درباره‌ی زندگی و سرنوشت خود رو به رو است. یکی از درون‌مایه‌های اصلی این رمان، دغدغه‌های یک نوجوان در آستانه‌ی بلوغ است. او به دنبال یافتن معنایی برای زندگی خود است و تجربیات تازه‌ای را از سر می‌گذراند که او را به دنیای بزرگسالی نزدیک‌تر می‌کند.
دانیل رابطه‌ی نزدیکی با پدرش که در روستای کاستیلیا پنیرفروشی دارد و فردی مصممم و اهل عمل است دارد و مادر دانیل نیز زنی است که از دانیل پشتیبانی می‌کند. ماجرای تغییر دنیای دانیل از زمانی آغاز می‌شود که قرار است او به دبیرستانی خارج از روستا با فاصله‌ای دور از کاستیلیا برود. دانیل، لذت‌های دوران کودکی را تجربه می‌کند، مانند کاوش در حومه شهر، بازی با دوستان و کنجکاوی درباره دنیای اطرافش. با این حال، او با واقعیت‌های سخت زندگی مانند از دست دادن، مبارزات خانوادگی و فشارهای بزرگ شدن رو به رو است. روابط دانیل با خانواده‌، به‌ویژه پدرش، محور داستان است.
میگل دلیبس در این کتاب همچنین به توصیف روابط اجتماعی چندگانه و سنتی حاکم بر روستا می‌پردازد و خواننده را با آداب و رسوم و باورهای مردم منطقه آشنا می‌کند. «مسیر زندگی» فقط داستان بلوغ نیست و تصویری واضح از زندگی روستایی در اواسط قرن بیستم در اسپانیا را نیز روایت می‌کند. مضامین سنت در مقابل مدرنیته، اهمیت اجتماع و ارتباط با سرزمین در سراسر رمان وجود دارد. دلیبس صنعتی شدن و شهرنشینی سریع اسپانیا را نقد می‌کند و از دست رفتن میراث فرهنگی و تأثیر آن بر زندگی روستایی را برجسته می‌کند.

کتاب مسیر زندگی

میگل دلیبس
میگل دلیبس (Miguel Delibes Setién؛ ۱۷ اکتبر ۱۹۲۰ – ۱۲ مارس ۲۰۱۰) یک نویسنده اهل اسپانیا بود. یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات معاصر جهان و از نمایندگان معتبر سبک رئالیسم اجتماعی در ادبیات داستانی معاصر بود.میگل دلیبس در ۱۷ اکتبر ۱۹۲۰ در وایادولید در شمال اسپانیا به دنیا آمد. دلیبس در داستان‌ها و گزارش‌های ادبی خود، به تحولات تاریخی اسپانیا، به ویژه به سیر کشور در دوران ژنرال فرانکو و حاکمیت نظامی او می‌پرداخت. رمان «پنج ساعت با ماریو» (Cinco...