کتاب ترور هایدریش

Heydrich Assassination
(عالی رتبه ترین مقام امنیتی آلمان نازی)
  • 20 % تخفیف
    210,000 | 168,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آرمان رشد آرمان رشد
کد کتاب : 14208
مترجم :
شابک : 978-6007633007
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 2 خرداد

معرفی کتاب ترور هایدریش

کتاب ترور هایدریش (عالی رتبه ترین مقام امنیتی آلمان نازی) از داستان هزار توی پشت یک ترور به ظاهر ساده را روایت می‌کند. برنامه ریزی ها، تلاش ها، محاسبات نظامی و امنیتی و هزاران هزار جزئیات دیگر.
این کتاب ورای مستند بودن و پرداختن به جزئیات این ماجرای واقعی با فضایی داستان گونه و روایی شما را پیش می برد تا جایی که خود را در هزار توی سرویس های اطلاعاتی پیدا کنید و به غیر از آن بسیاری از زوایای پنهان مربوط به جنگ جهانی دوم و حزب نازی را کنکاش می کند.
راینهارد هایدریش نه فقط عالی رتبه ترین افسر امنیتی رایش سوم، بلکه شاخص ترین چهره اطلاعاتی آلمان نازی به حساب می آمد. توانایی های فوق العاده او موفقیت های فراوانی را برای آلمان و شکست های پی درپی را برای انگلستان و هم پیمانانش به همراه داشت. از این رو در ساعت 10 شب 28 دسامبر 1941 یک فروند هواپیمای هالیفکس چهار موتوره نیروی هوایی سلطنتی انگلستان با هفت کماندوی ارتش دولت در تبعید چکسلواکی در یکی از فرودگاه های آن کشور به قصد ... این کتاب توسط «حمید عشقی» گرداوری و ترجمه شده است.

کتاب ترور هایدریش

دسته بندی های کتاب ترور هایدریش
قسمت هایی از کتاب ترور هایدریش (لذت متن)
ما به درستی نمی دانیم که راینهارد هایدریش در ساعت ۱۰ شب ۲۸ دسامبر ۱۹۴۱ مشغول انجام چه کاری بوده؟ یا به چه می اندیشیده؟ اما آنچه مسلم است این است که او حتی تصور نمی کرد که آن لحظه چه ساعت شومی برای او محسوب می گردد؛ زیرا در همان ساعت یک فروند هواپیمای هالیفکس چهار موتوره نیروی هوایی سلطنتی انگلستان هفت کماندوی ارتش دولت در تبعید چکسلواکی را در یکی از فرودگاه های آن کشور به قصد فرود در منطقه اشغالی بوهمیا و موراویا سوار کرد.

این پرواز سه تیم عملیاتی به نا م های گروه میمون، گروه سیلور آ و گروه سیلور بی را حمل می کرد که فقط گروه سیلور آ شامل سه نفر بود و دو گروه دیگر از تیم های دو نفره تشکیل شده بود. مأموریت اصلی در میان این گروه ها به گروه میمون تعلق داشت. آنان وظیفه داشتند تا راینهارد هایدریش عالی رتبه ترین مقام امنیتی نازی را ترور کنند. آنچه که هیچ کدام از افراد این پرواز نمی دانستند، این بود که انگیزه اصلی ترور راینهارد هایدریش چه بود؟