کتاب گرسنگی کشیده

The Angel Esmeralda
کد کتاب : 142954
مترجم :
شابک : 978-6220111788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 7 آبان

معرفی کتاب گرسنگی کشیده اثر دان دلیلو

«گرسنگی کشیده» کتابی نوشته دان دلیلو نویسنده ایتالیایی است که سال هاست در آمریکا به سر می برد و به زبان انگلیسی می نویسد. اصل این اثر مجموعه ای از نه داستان است که نویسنده در مدت زمان 32 سال و بین سال های 1979 تا 2011 آن ها را نوشته است. اما ترجمه فارسی «گرسنگی کشیده» شامل پنج داستان است. دان دلیلو در این مجموعه داستان وقایع نگاری و پیشگویی سه دهه از زندگی و فرهنگ مردم آمریکا را توصیف می کند.
داستان های دلیلو در یونان، دریای کارائیب و منهتن اتفاق می‌افتند و بیشتر به موضوعاتی می پردازند که انسان معاصر درگیر آن هاست و یا شامل نگرانی هایی می شود که بشر برای آینده کره زمین متصور است. در داستان «آفرینش» از این مجموعه داستان، زن و شوهری با کشتی به جزیره ای در هندغربی می روند اما در پایان سفر دریایی نمی‌توانند از جزیره خارج شوند زیرا پروازهای فرودگاه لغو شده است. هدف نویسنده در این داستان پرداختن به اقتصاد ناکارآمدی است که در عصر حاضر مردم جهان با آن رو به رو هستند. در داستان دیگری از «گرسنگی کشیده» با عنوان «لحظه‌های انسانی در جنگ جهانی سوم» دان دلیلو به پیشگویی درباره اتفاقات احتمالی پرداخته که کشورهای مختلف در آینده با آن ها به مقابله خواهند پرداخت. در این داستان دو مرد بر فراز کره زمین می چرخند و وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و گزارش دادن به فرماندهی کلرادو را بر عهده دارند، آن ها در این گشت و گذار به شکلی اتفاقی صدای رادیو آمریکا را از نیم قرن قبل پیدا می کنند و می‌شنوند. نویسنده قصد دارد در این داستان آینده جهان را به شکلی وحشتناک و خارج از کنترل توصیف کند. در داستان دیگر این مجموعه با عنوان «خواهران ادگار و گریس» ماجرا درباره راهبه‌هایی است که در خیابان‌های خشن برانکس جنوبی کار می‌کنند. کودکی مرده در این محله به دنیا می آید و راهبه ها آن را به عنوان معجزه تفسیر می کنند.

کتاب گرسنگی کشیده

دان دلیلو
دان دلیلو (انگلیسی: Don DeLillo؛ زاده ی ۲۰ نوامبر ۱۹۳۶) نویسنده، نمایش نامه نویس، فیلم نامه نویس، پدیدآور و رمان نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.«دان دلیلو» در یک خانواده ی کاتولیک ایتالیایی طبقه ی کارگر به دنیا آمد. در نوجوانی علاقه ی چندانی به نوشتن نداشت. او تابستان ها به عنوان پارکبان ، ساعت ها وقت خود را صرف راهنمایی و پارک ماشین ها می کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه «فوردهام» در «برونکس» با مدرک لیسانس در رشته ی هنرهای ارتباطی در سال 1958 به حرفه ی آگهی نویسی روی آورد. وی بارها شغل...