کتاب سایه درختان کاغذی

Shadows of paper trees
کد کتاب : 143313
شابک : 978-6229367742
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 592
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب سایه درختان کاغذی اثر بیتا نگهبان

سایه‌ی درختان کاغذی در دل دو ماجرای عاشقانه، تصویری از اوضاع سیاسی و اجتماعی دهه‌ی شصت ایران به تماشا می‌گذارد؛ از اردیبهشت سال 1359و انقلاب فرهنگی تا اتفاقات پس از آن و تیرماه 1366، بمباران شیمیایی سردشت. داستان با یک پرش زمانی در اوج اتفاقات 18 تیرماه 1378 سکانس پایانی خود را نمایش می‌دهد. ماجرای کتاب در روزهای پر از اضطراب، جنگ، عاشقانه‌های به‌کام‌نرسیده، دوری اجباری، تنش و درگیری میان احزاب گوناگون، نشان می‌دهد که عشق سربلند از هرچیز است.
این داستان ادای دینی است به تمام آرزوهای به فراموشی سپرده‌شده‌ی آن دهه.

کتاب سایه درختان کاغذی

بیتا نگهبان
بیتا نگهبان هستم متولد شیراز سال 1356. در رشته اقتصاد تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده‌ام و در حال حاضر کارشناس امور بانکی می‌باشم. حاصل سیزده سال زندگی مشترکم، همراهی همسری مهربان و فهیم و دو فرزند ‌پسر و دختر است.
دسته بندی های کتاب سایه درختان کاغذی
قسمت هایی از کتاب سایه درختان کاغذی (لذت متن)
بهروز سر تکان داد. دومین ملاقات او و یاسمن گوشه‌ی همان کتاب‌فروشی جور شده بود و آنجا بود که فهمید او برخلاف صورت محجوب و ساده‌اش که به شدت فریبنده بود ، هم جسور است و هم حراف و هم نترس! بیشتر از یک ساعت درباره‌‌ی “همسایه”ی احمد محمود و “خرمگس” حرف زده بودند، بی‌آنکه گذر زمان را بفهمند و حالا امروز یاسمن آمده بود تا برایش از طلاق بگوید. از جدایی قریب‌الوقوع و اینکه نه او توان “نه” گفتن به سازمان را دارد و نه سازمان انتظار چیزی به جز اطاعت و “چشم” شنیدن از هردویشان!