کتاب پلاک

plaque
داستان های به هم پیوسته
کد کتاب : 144185
شابک : ‏‫‭978-6003767966
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب پلاک اثر احمد غلامی

«همیشه پلاکش را آویزان می‌کرد به دوربین تانک، به همه می‌گفت من که شب و روز تو این تانکم این تانک بدل منه. چه فرقی می‌کنه پلاک توی تانک باشه یا روی گردنم.»
کتاب پلاک مجموعه داستان‌های کوتاهی است دربارۀ اشیا در جنگ. اگر این آدم‌ها هستند که تکلیف همه چیز را روشن می‌کنند، این بار اشیااند که در سرنوشت آدم‌ها دخالت می‌کنند و به‌نوعی تقدیرشان را رقم می‌زنند.در این داستان‌ها اشیا دیگر همان اشیای دم‌دستی نیستند. قمقمه، کلاه‌آهنی و حتی یک شلوار عراقی تاریخ زیسته‌ای دارد که در وضعیت کنونی اشخاصی که با آن در تماس‌اند اثر می‌گذارد.
تفنگ گرینوف تک تیراندازی را که در جنگ کشته شده بود را کسی تحویل نمی‌گرفت، چرا که هراس آن را داشتند که به سرنوشت همان تک تیرانداز دچار شوند. دست برقضا سربازی آن تفنگ را تحویل می‌گیرد و…

کتاب پلاک

احمد غلامی
احمد غلامی روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی است.احمد غلامی (متولد ۱۳۴۰) در ساوه زاده شد و به دلیل شغل پدرش، در دوران کودکی در شهرها و روستاهای زیادی به سر برد. او روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۶۰ با روزنامه اطلاعات آغاز کرد. دوران سربازی غلامی در جنگ گذشت و به همین دلیل جنگ موضوع بسیاری از آثارش شد.