کتاب خطاهای مغز من

Errors of my brain
سوگیری های شناختی مغز انسان و نحوه ی تشخیص و اصلاح آن ها
کد کتاب : 144992
شابک : ‏‫‬‭978-6223361807‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خطاهای مغز من اثر محمدتقی سعیدی

آیا شما هم بعد از هر خطایی، خودتان را سرزنش می‌کنید؟ یا با وجود آنکه به خودتان می‌گویید دیگر آن خطا را تکرار نمی‌کنم، باز هم آن را انجام می‌دهید؟ اگر این‌طور است، شما نیز مانند همه‌ی انسان‌های دیگر، گرفتار سوگیری‌های شناختی هستید. سوگیری‌های شناختی، خطاهایی سازمان‌یافته در پردازش‌های مغزی هستند که بر تصمیمات و قضاوت‌های ما تاثیر می‌گذارند. این سوگیری‌های شناختی بخشی از محدودیت‌های مغز و ذهن ما هستند، که به‌تدریج شکل می‌گیرند و میل به تکرارشدن دارند.
در کتاب پیش رو کوشش شده ‌است تا 25 سوگیری‌ شناختی معرفی و راهکارهایی برای تشخیص و اصلاح آن‌ها پیشنهاد شود. این کتاب بر تلاش آگاهانه برای گیرنیفتادن در دام سوگیری‌های شناختی تأکید می‌کند. البته باید بدانیم به دلیل ماهیت تکاملی سوگیری‌های شناختی، گرفتارشدن در دام اغلب آن‌ها، اجتناب‌ناپذیر است. پس اگر شما هم مشتاق هستید تا با سوگیری‌های شناختی خود آشنا شوید، این کتاب انتخاب خوبی برای‌تان خواهد بود.

کتاب خطاهای مغز من

محمدتقی سعیدی
محمدتقی سعیدی، روان‌شناس بالینی و عصب‌شناسِ شناختی می باشد. اوعضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن علوم اعصاب ایران می باشد ودارای مدرکدکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی (عصب شناسیِ شناختی)، دانشگاه تبریز می باشد.