کتاب خانواده پواسونار

Au bon beurre
  • 325,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 146339
مترجم :
شابک : 978-6223321481
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خانواده پواسونار اثر ژان دوتور

خانواده‌ی پوآسونار، نوشته‌ی ژان دوتور (1920-2011)، نویسنده‌ی فقید فرانسوی، اثری در ژانر داستان تاریخی است که به مقطعی از جنگ جهانی دوم در زمان اشغال خاک فرانسه توسط آلمان نازی می‌پردازد. اما از آن رمان‌های تاریخی نیست که عین‌به‌عین واقعیت پیش رود.
نویسنده در این اثر تحسین‌شده رویه‌ی دیگری از آدم‌ها در زمانه‌ی جنگ را به تصویر می‌کشد. آنچه در خانواده‌ی پوآسونار می‌خوانیم، با صداقت تمام نویسنده، هجویه‌ای بی‌رحمانه است از چندرویی آدم‌ها در زمانه‌ی جنگ، جاه‌طلبی‌ها و ظلم‌هایی که به حق یکدیگر روا می‌دارند، و البته، این سوال اخلاقی مهم: مرز میان مسئولیت فاعلانه‌ی انسان و بی‌اخلاقی‌هایی که شرایط شاید بر فرد تحمیل کند، کجاست؟
خانواده‌ی پواسونار از آن جهت خواندنی است که بیشتر آثار مربوط به جنگ جهانی دوم اغلب به زاویه‌نگاه افراد سودجویی که در خلال جنگ به نان‌ونوایی رسیدند، نمی‌پردازند. تنها نویسنده‌ای جسور و خلاق است که می‌تواند سرزمین خودش و مردمانش را به نقد بکشد و از تاریکی‌های جنگ در تمام جبهه‌ها حرف بزند.

کتاب خانواده پواسونار

ژان دوتور
ژان گوئنل دوتور (14 ژانویه 1920 - 17 ژانویه 2011) رمان نویس فرانسوی بود.دوتور در پاریس متولد شد. مادرش وقتی هفت ساله بود درگذشت. در بیست سالگی ، پانزده روز پس از حمله آلمان به فرانسه در جنگ جهانی دوم ، به اسارت درآمد. وی شش هفته بعد فرار كرد و به پاریس بازگشت و در آنجا در دانشگاه سوربن فلسفه آموخت.