کتاب پسر ایرانی

The Persian Boy
  • 65,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 15447
مترجم :
شابک : 978-9643111649
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 759
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پسر ایرانی اثر ماری رنولت

«پسر ایرانی» اثر «ماری رنولت» آخرین سالهای زندگی اسکندر را از نگاه معشوقش ، باگواس ردیابی می کند. باگوآس در زمان کودکی ربوده شد و از قضا به عنوان یک حسن نیت به پادشاه داریوش پادشاه ایران فروخته شد ، اما پس از اینکه ارتش مقدونیه سرزمین او را فتح کرد ، به واسطه اسکندر آزاد شد. احتمالا همه شما حمله اسکندر به ایران را می دانید. روابط او با اسکندر باعث شد در برخی رویداد مثل نقشه های ترور ، خواسته های دو همسر خارجی ، ارتشی که بعضا شورش می کند، کنار او باشد و از نزدیک شاهد ماجرا. او بهتر از هرکسی خلق و خوی وحشیانه اسکندر را از نزدیک دیده است و روزگاری را با او پشت سر گذاشته است. بعد از مرگ اسرارآمیز اسکندر ، ما مانده ایم که آیا این پسر ایرانی، زندگی این جنگجوی بزرگ و جاه طلبی های او را بهتر از هر کسی درک کرده است؟

«مری رنولت» در 1905 در لندن متولد شد و در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد ، مری رنو به عنوان پرستار در بیمارستان رادکلیف آکسفورد آموزش دید. در آنجا بود که او با شریک زندگی خود ، پرستار همکار جولی مولارد آشنا شد. رنو پس از پایان دوره آموزش ، اولین رمان خود را با عنوان "اهداف عشق" در سال 1937 نوشت. در سال 1948 ، پس از رمان "بازگشت به شب" برنده جایزه MGM به ارزش 150،000 دلار شد ، او و مولارد به آفریقای جنوبی مهاجرت کردند. در آنجا ، رنو رمان های تاریخی را نوشت که زندگی حرفه ای او را تعریف می کند.

در سال 2006 ، رنو موضوع یکی از مستندهای بی بی سی بود. و کتاب های او ، که بسیاری از آنها در دو طرف اقیانوس اطلس چاپ شده اند ، اغلب برای تفسیر رادیویی و دراماتیک جستجو می شوند.

کتاب پسر ایرانی

ماری رنولت
ماری رنولت (به انگلیسی: Mary Renault؛ ۴ سپتامبر ۱۹۰۵ – ۱۳ دسامبر ۱۹۸۳) با نام اصلی آیلین ماری چالانس نویسنده‌ای بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر رمان‌های تاریخی‌اش دربارهٔ یونان باستان مشهور است. افزون بر تصویرپردازی‌های داستانی‌اش از تسئوس، سقراط، افلاطون، و اسکندر کبیر، او یک زندگی‌نامهٔ تاریخی غیر داستانی دربارهٔ اسکندر نیز نوشت.