کتاب میان سایه های خاکستری

Between Shades of Gray
کد کتاب : 15882
مترجم :
شابک : 978-6006585413
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده و نامزد چندین جایزه ی ادبی

معرفی کتاب میان سایه های خاکستری اثر روتا سپتیس

روتا سپتیس نگارنده کتاب « میان سایه های خاکستری» نویسنده پرفروش داستانهای تاریخی نیویورک تایمز و تحسین شده بین المللی است که آثار او در بیش از شصت کشور و چهل زبان منتشر شده است. سپتیس به عنوان یک رمان نویس "متقاطع" در نظر گرفته می شود ، زیرا کتاب های او توسط نوجوانان و بزرگسالان در سراسر جهان خوانده می شود. رمان های او بین سایه های خاکستری ، از آسان و نمک به دریا بیش از چهل جایزه کتاب برنده یا در فهرست کوتاه قرار گرفته است و در بیش از شصت لیست جایزه ایالتی قرار دارد. از روی «میان سایه های خاکستری» فیلمی نیز ساخته شده است. و دیگر رمان های او در حال ساخت برای تلویزیون و فیلم هستند. روتا ، برنده مدال کارنگی ، علاقه زیادی به قدرت تاریخ و ادبیات برای تقویت آگاهی و ارتباط جهانی دارد. وی به ناتو ، پارلمان اروپا ، در کپیتول ایالات متحده و در سفارتخانه های سراسر جهان معرفی شده است. او در میشیگان به دنیا آمد و بزرگ شد و اکنون با خانواده اش در نشویل ، تنسی زندگی می کند.

«میان سایه های خاکستری» داستانی درباره فداکاری ، استقامت ، بقا ، شجاعت و امید است.

در طول جنگ جهانی دوم ، بسیاری از لیتوانیایی ها خانواده گرانقدر خود را از دست داده و مجبور به ترک خانه های محبوب خود شدند.

کتاب میان سایه های خاکستری

روتا سپتیس
روتا سپتیز (Ruta Sepetys)،‌ لیتوانیایی است و اکنون در‌ آمریکا زندگی می‌کند. نام خانوادگی‌اش در لیتوانی، شپتیس خوانده می‌شود. اگر چه بعد از سالها شنیدن تلفظ سپتیس خودش هم هنگام حرف زدن، همین تلفظ را به کار می‌برد. سپتیس معتقد است که از قربانیان بالتیک، به عنوان کشورهای کوچکی در میان دست و پای ابرقدرت‌ها، آن‌قدر که باید نامی در تاریخ نمانده است. او در کتابهایش می‌کوشد داستان این افراد را روایت کند.
نکوداشت های کتاب میان سایه های خاکستری
A superlative first novel. A hefty emotional punch.
اولین رمان فوق العاده. یک مشت احساسی سنگین.
The New York Times Book Review

Few books are beautifully written, fewer still are important; this novel is both.
تعداد کمی از کتاب ها به زیبایی نوشته شده اند و تعداد کمی از آنها مهم هستند. این رمان هر دو است.
The Washington Post

Beautiful…a superb though grueling novel.
زیبا ... یک رمان عالی و البته طاقت فرسا.
The Wall Street Journal

An eye-opening reimagination of a very real tragedy written with grace and heart.
تصوری دوباره چشم نواز از یک فاجعه بسیار واقعی که با لطف و قلب نوشته شده است.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب میان سایه های خاکستری (لذت متن)
مرا در لباس خواب دستگیر کردند. حالا که به گذشته فکر می کنم نشانه ها را به خاطر می آورم. عکس های خانوادگی در بخاری سوزانده شدند، مادر بهترین جواهراتش را در آسترکتش دوخت و پدر از محل کار برنگشت. برادر کوچکم یوناس ، مدام سوال می کرد. من هم همین طور، اما نشانه ها را نمی دیدم. تنها بعدها فهمیدم که پدر و مادرم می خواستند فرار کنیم. اما نشد. ما دستگیر شدیم.

گفتم:«نه، اینجا نه.» پلیس مخفی شوروی در خانه ی ما چه کاری داشت؟ از راهرو رد شدم تا از گوشه ی دیوار نگاهی دزدکی بیندازم. حق با یوناس بود. سه افسر امنیتی شوروی مادر را دوره کرده بودند. آنها کلاه هایی آبی رنگ به سر داشتند با حاشیه ی قرمز و ستاره ای طلایی بر روی لبه ی آن. افسری بلندقد گذرنامه های ما را در دست داشت.

داریم جمع کنیم، نه چیزهایی را که دوست داریم. فهمیدی؟ لباس ها و کفش ها مهم ترند. هرچقدر که می توانی توی چمدان جا بده.»نگاهی به پنجره انداخت. نان و پول را داخل کشوی میزتحریر گذاشت و پرده ها را به تندی کشید و گفت:«اعتنایی به پیشنهاد بقیه برای کمک نکنید. خودمان این مشکل را حل می کنیم. نباید پای فامیل و دوستان مان را به این قضیه بکشانیم. فهمیدید؟ حتی اگر کسی شما را صدا زد نباید جواب بدهید.»