کتاب ادیسه زمان 1

Time's Eye
(چشم زمان)
کد کتاب : 15917
مترجم :

شابک : 978-6001825859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 469
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

ادیسه زمان 2
Sunstorm
طوفان خورشیدی
کد کتاب : 27748
مترجم :

شابک : 978-6001826283
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 447
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ادیسه زمان 1 اثر آرتور سی کلارک

در کتاب "ادیسه زمان 1 " به قلم "آرتور سی کلارک" ، زمین از ابتدا توسط نخست زادگان تحت نظر بوده است ، موجوداتی که تقریبا عمری به اندازه خود جهان دارند. نخست زادگان تا زمانی که نقشی ایفا کنند ، برای بشر ناشناخته هستند. در یک لحظه ، زمین تکه تکه می شود و دوباره مثل یک جورچین عظیم به هم متصل می شود.
در یک لحظه ، زمین در زمان تراشیده می شود و مانند یک اره برقی بزرگ دوباره جمع می شود. ناگهان جهان به تکه ای از دوره ها تبدیل می شود ، از ماقبل تاریخ تا سال 2037 ، هرکدام ساکنان بومی خود را دارند. توضیح این واقعه فاجعه بار ممکن است در شهر باستانی بابل باشد ، جایی که دو گروه از پناهندگان از سال 2037 - سه کیهان نورد و سه حافظ صلح سازمان ملل – سیگنال های رادیویی عجیبی را کشف کرده اند. نیروهای حافظ صلح متحدین خود را در نیروهای انگلیسی قرن نوزدهم و در ارتش های اسکندر بزرگ پیدا می کنند. کیهان نوردان با گروه ترکان مغول مغول به رهبری چنگیزخان متحد می شوند. هر دو طرف عازم بابل شدند ، و قول دادند که در نبرد به دست آوردن دانش پیروز شوند - همانطور که موجودی قدرتمند و مرموز در انتظار، به تماشا نشسته است.
آیا این دستگاه های با تکنولوژی پیشرفته، وظیفه ی ایجاد پایداری به موقع در برابر ناهنجاری ها را دارند؟ آیا آنها دوربین هایی هستند که چشمان بیگانه هایی مرموز در حال تماشای آنها هستند؟ یا آیا هنوز چیز غریب تر و وحشتناک تری وجود دارد؟ همه ی این ها فقط و فقط در "ادیسه زمان 1 " به قلم "آرتور سی کلارک" مشخص می شود.

کتاب ادیسه زمان 1

نکوداشت های کتاب ادیسه زمان 1
Wonderfully entertaining . . . a story that engrosses you with its dramatized ideas about the nature of existence . . . You won’t set the book down either to eat or sleep or work if you can help it.
کتابی فوق العاده سرگرم کننده است. . . داستانی که شما را با ایده های نمایشی خود در مورد ماهیت هستی مجذوب می کند. . .نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و آن را برای خوردن، خوابیدن یا کار کردن بر زمین بگذارید.
Chicago Tribune  Chicago Tribune

قسمت هایی از کتاب ادیسه زمان 1 (لذت متن)
سیاره به مدت سی میلیون سال سرد و خشک مانده بود تا این که در شمال، صفحات یخ کم کم به قاره ها چنگ کشیدند. کمربند جنگلی که زمانی در سرتاسر افریقا و اوراسیا کشیده شده بود __ کمابیش لاینقطع از سواحل اقیانئس اطلس تا شرق دور __ به مناطقی رو به زوال تبدیل شدند. موجوداتی که زمانی ساکن آن سبزی جاودان بودند مجبور شدند یا با این محیط سازگار شوند یا مهاجرت کنند. گونه ی جوینده هر دو کار را کرد. جوینده که نوزادش به سینه اش آویزان بود، در سایه های حاشیه ی دورافتاده ی جنگل چمباتمه زد. چشمهای گودش، زیر سایه بان استخوانی ابروها، به روشنایی زل زده بود. زمین پایین دست جنگل دشتی بود غرق در نور و گرما، جایگاه سادگی ترسناکی بود، جایی بود که مرگ در چشم به هم زدنی سر می رسید. در عین حال میدان فرصت نیز بود. این جا روزی سرزمین مرزی بین افغانستان و پاکستان می شد و برخی آن را سرحد شمال غرب می نامیدند. امروز، کمی آن سوتر از حاشیه ی ناهموار جنگل، لاشه ی بزی کوهی روی زمین افتاده بود. از مرگ حیوان دیری نمی گذشت __ هنوز از زخمهایش خون لزج می چکید __ اما شیرها سهم شان را خورده بودند و هنوز مانده بود تا دیگر لاشه خوران دشت، مثل کفتارها و پرنده ها، کشفش کنند.