آرتور سی کلارک

آرتور سی کلارک

سر آرتور چارلز کلارک، زاده ی ۱۶ دسامبر ۱۹۱۷ و درگذشته ی ۱۹ مارس ۲۰۰۸، نویسنده، مخترع و دانشمند انگلیسی بود. کلارک در شهر ساحلی کوچکی به نام مینهد در غرب انگلیس به دنیا آمد. او به تحصیل در رشته ی فیزیک و ریاضیات در دانشگاه کینگز لندن پرداخت و مدال درجه یک فیزیک و ریاضیات را دریافت کرد. کلارک سپس به ریاست مجمع بین سیارات بریتانیا منصوب شد و به عضویت آکادمی اخترشناسان و مجمع اخترشناسان سلطنتی و بسیاری از سازمان های علمی دیگر درآمد. ایده ی ماهواره های مخابراتی، نخستین بار توسط کلارک مطرح شد. او علاوه بر کتاب های داستانی علمی تخیلی، تعدادی آثار علمی نیز داشت. کلارک همچنین سه جایزه معتبر «هوگو»، «نبیولا» و «جان کمپبل» را از آن خود نمود. او هفتمین نفری بود که جایزه ی استاد بزرگ را که انجمن نویسندگان علمی تخیلی آمریکا به پاس یک عمر فعالیت موفقیت آمیز در زمینه ی داستان نویسی علمی تخیلی اعطا می کرد، در سال ۱۹۸۶ به دست آورد.

کتاب های آرتور سی کلارک

ملاقات با مدوسا


شهر و ستارگان


مالکان آینده


پایان دوران کودکی


ادیسه زمان 1


میعاد با راما


گذر زمین


بازی بزرگ


روشنایی زمین


2010 اودیسه دو


بیشتر بخوانید

آثار ماندگار در «عصر طلایی داستان علمی تخیلی»

بدون آثار برجسته‌ی این دوران، ژانر «علمی تخیلی» نمی توانست آن‌گونه که اکنون آن را می شناسیم، وجود داشته باشد.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟